Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
09. marts 2015 - 21:19 Der er 10 kommentarer

Sende mails fra access 2007 database i office 2013

Jeg har en ældre access database (2007) hvor der er mulighed for at sende mails via outlook ved hjælp af en makro.

Nu har jeg fået office 2013 (eller rettere en desktop version af office 365, men det burde være det samme).

Når jeg forsøger at bruge min gamle access database, får jeg en fejl 2293 når jeg bruger makroen: EMailDatabaseObjekt. Jeg kan med andre ord ikke åbne og sende mails.

Jeg kan heller ikke åbne min makro i designvisning. Når jeg forsøger dette, fryser access og databasen lukker ned.

Jeg ved ikke om mine makroer skal opdateres i forhold til office 2013, eller om der evt. mangler en dll fil?
Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
09. marts 2015 - 21:20 #1
Det skal nævnes, at det er en helt ny pc som jeg bruger databasen på.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. marts 2015 - 23:17 #2
Har både Office 2007 og 2013 - hvor er VBA-koden lagret?
Hvis muligt er du velkommen til at sende databasen. @-adresse under min profil.
Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
09. marts 2015 - 23:30 #3
Tak for dit svar.

Hvordan ser man hvor VBA koden er lagret? Jeg har blot oprettet funktionerne ved hjælp af makroer.

Jeg kan desværre ikke sende databasen, da den rummer følsomme oplysninger, men ellers tak :)
Avatar billede supertekst Ekspert
09. marts 2015 - 23:40 #4
Selv tak.

Alt+F11 -> VBA-vinduet - der er sikkert et eller flere Moduler.
Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
09. marts 2015 - 23:46 #5
Modulerne ligger i en undermappe under databasen:

database > Microsoft Access Class Objects > modul
Avatar billede supertekst Ekspert
10. marts 2015 - 09:46 #6
Ok - kunne du vise koden?
Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
10. marts 2015 - 09:58 #7
Det var ikke helt rigtigt det jeg nævnte. Der er slet ikke moduler.

Placeringen er derfor database > Microsoft Access Class Objects > Form_Ejerlavskode. Ved ikke om det gør nogen forskel.

Når jeg klikker på koden, kommer der kun følgende:

Option Compare Database

Private Sub Auto_Title0_Click()

End Sub

Private Sub Detaljesektion_Click()

End Sub

Private Sub Ejerlavsbetegnelse_Dirty(Cancel As Integer)

End Sub

Private Sub Form_Load()

End Sub

Private Sub Formularhoved_Click()

End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
10. marts 2015 - 10:33 #8
Ja - der sker ikke meget i ovennævnte Sub.

Hvis du kan tage en kopi af databasen og fjerne følsomme data - så kan jeg måske hjælpe.
Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
12. marts 2015 - 13:55 #9
Hej.

jeg fandt ud af at jeg var nødt til at lave en ny formular, hvilket jeg nu har gjort, så problemet er løst.

Det var bl.a. makroen sendobject som i 2013 er lavet om til EMailDatabaseObjekt som tilsyneladende gav problemet (så vidt jeg kan se...).

Men ellers tak for hjælpen.
Avatar billede supertekst Ekspert
12. marts 2015 - 14:11 #10
Selv tak..