Avatar billede Hvidelilje Nybegynder
10. marts 2015 - 15:30 Der er 5 kommentarer

LG Optimus væske rep.

Kære alle jer kloge

Jeg er simpelthen så rasende. Har min lidt over 1 år gamle LG til rep. pga. den bare pludselig en dag gik i sort og ikke ville noget som helst mere.
Har nu fået tilbagemelding fra rep. afd. at den er væske skadet og at de ikke må reparere telefonen for LG, så snart den er væske skadet. Jeg fortæller dem at den ikke har været udsat for væske, hvorefter jeg får at vide at det kan ske bare ved at den har ligget i et køkken hvor der har været lavet mad !!!! Jeg siger så at så må man jo konstaterer at der bliver designet telefoner der ikke kan tåle at blive brugt i en almindelig hverdag, hvorefter damen siger: ja det kan jeg godt give dig ret i. Jeg har en fornemmelse af at det er et standard svar de giver tilbage, altså det med at den er væske skadet, og spørger ind til om de så ikke bare kan reparere den. Hun siger igen at det må de ikke for LG. Jeg spørger ind til om det er sådan at de bliver dikteret fra LG hvad de må og ikke må, og det svare hun ja til. Jeg prøver at forklare at det hun siger, er at jeg skal tvinges til at købe en ny tlf. Lidt lige som med de Sony fjernsyn som vi kender der er kodet til at gå i stykker efter et stykke tid.
Jeg føler mig i den grad bondefanget og også snydt så det driver af mig. Jeg har nu betalt de 315 kr. de ville have for at undersøge den og får så min tlf. tilbage om nogle dage.
ER det virkelig rigtigt at reglerne er således ?????
Og er der andre steder hvor man evt. kan få lavet telefonen uanset hvad den fejler??

Ved i øvrigt ikke om dette forum er det rette at stille dette sprøgsmål, men jeg prøver, da jeg er helt ulykkelig over situationen. :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. marts 2015 - 15:41 #1
Du skal prøve at kontakte en 3. part, der kan undersøge telefonen for dig. Hvis de ikke kan se spor af vandskade, har du en god sag.
Et forslag kunne være http://www.mytrendyphone.dk/shop/external/pages/da/contact.html - de er ret store, og laver vist alle mobiler.

Ang. at køre sag mod leverandøren, kan du prøve at høre hos forbrugerrådet: http://taenk.dk/kontakt-forbrugerraadet-taenk
Avatar billede Hvidelilje Nybegynder
10. marts 2015 - 15:55 #2
Jeg prøvede at ringe til My trendy phone, men fik en dame i tlf. der ikke vidste noget om noget. Jeg er bare så usikker på hvor jeg skal gå hen for at undgå et firma, der evt. ligger under for samme direktioner fra LG. Ringede også til et firma i Næstved, som afviste næsten med det samme ??? Men tror du at MTP er uvildig ?? Og tusinde tak for svar. :- )
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. marts 2015 - 17:51 #3
Jeg vil TRO de er uvildige - men jeg ved det ikke. Jeg bruger dem primært, når jeg skal have en ny skærm eller batteri hjem til mine egne telefoner.

Prøv at skrive til dem i stedet - jeg har hørt fra andre, der også har været inde i deres butik i københavn, hvor de også har været "blanke" - men deres service afdeling i Hillerød, har altid virket troværdige.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. marts 2015 - 17:52 #4
En tillægstanke - har du forsikring? - så kunne du også prøve at ringe til selskabet, og høre hvad de siger. Om ikke andet, kan det ske de har samarbejde med nogen der er 100% uvildige.
Avatar billede Hvidelilje Nybegynder
10. marts 2015 - 18:59 #5
Tusinde tak. Jeg vil prøve at skrive til dem :-)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester