Avatar billede PapaDoc Nybegynder
11. marts 2015 - 21:15 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Windows åbner mappen "Computer" ved opstart

Hej eksperter,

Jeg har den seneste tid oplevet, at mappen "Computer" åbnes ved opstart af min bærbare computer, hvilket er noget frustrerende.

Jeg tænkte, at det skyldtes det virtuelle drev/CD, men har nu afmonteret alle drev og fjernet USB og alt andet, så det eneste, der er i mappen Computer, er det primære drev.

Jeg har forsøgt at deaktivere alt under "Start" i msconfig, og genstartet computer, men uden held.

Har I en smart løsning? :-)

Computer: Lenovo Ideapad U310
OS: Windows 7 (64 bit).
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2015 - 21:41 #1
Prøv at gå i programmer og vælg start der. Står der noget i denne start mappe? Hvis der gør skal det du ikke vil have der starter fjernes
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2015 - 21:42 #2
Det var jo så start-programmer-start du skulle kigge i
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
11. marts 2015 - 22:00 #3
Der er intet under Start - Programmer - Start ... i hver fald ikke udover "tom mappe". Jeg har forsøgt at slette hele mappen "start", men uden held.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2015 - 23:27 #4
Ok. Prøv at hente og installere CCleaner fra Piriform.
Når programmet er startet, gå i værktøjer- opstart. Prøv at se i de faner progammet viser, om der skulle være noget her der kan deaktiveres, så du slipper for at mappen computer starter op.
Kig specielt i skemalagte opgaver, men også i de andre faner.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
12. marts 2015 - 00:51 #5
Jeg har kørt CCleaner, og har deaktiveret alt under Skemalagte opgaver og så mange som muligt under de andre faner, og genstartet computeren. Problemet er der dog stadig.
12. marts 2015 - 06:16 #6
CCleaner - værktøjer - opstart - ... [Gem som Tekst fil]

Indholdet af denne fil lægger du her i tråden ...
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
12. marts 2015 - 09:22 #7
Ja    HKCU:Run    7 Taskbar Tweaker    RaMMicHaeL    "C:\Users\MyBook\AppData\Roaming\7+ Taskbar Tweaker\7+ Taskbar Tweaker.exe" -hidewnd
Ja    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Ja    HKCU:Run    DAEMON Tools Lite    Disc Soft Ltd    "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
Ja    HKCU:Run    OneDrive    Microsoft Corporation    "C:\Users\MyBook\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe" /background
Ja    HKCU:Run    swg    Google Inc.    "C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
Ja    HKLM:Run    Acrobat Assistant 8.0    Adobe Systems Inc.    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrotray.exe"
Ja    HKLM:Run    Adobe Acrobat Speed Launcher    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
Ja    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Ja    HKLM:Run    AmIcoSinglun64    Alcor Micro Corp.    C:\Program Files (x86)\AmIcoSingLun\AmIcoSinglun64.exe
Ja    HKLM:Run    AthBtTray    Atheros Commnucations    "C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\AthBtTray.exe"
Ja    HKLM:Run    AtherosBtStack    Atheros Communications    "C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\BtvStack.exe"
Ja    HKLM:Run    AvastUI.exe    AVAST Software    "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui
Ja    HKLM:Run    BCSSync    Microsoft Corporation    "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
Ja    HKLM:Run    CAPOSD    LENOVO    C:\PROGRA~2\Lenovo\LENOVO~2\CAPOSD.exe
Ja    HKLM:Run    cAudioFilterAgent    Conexant Systems, Inc.    C:\Program Files\Conexant\cAudioFilterAgent\cAudioFilterAgent64.exe
Ja    HKLM:Run    Dolby Home Theater v4    Dolby Laboratories Inc.    "C:\Program Files (x86)\Dolby Home Theater v4\pcee4.exe" -autostart
Ja    HKLM:Run    Energy Management    Lenovo (Beijing) Limited    C:\Program Files (x86)\Lenovo\Energy Management\Energy Management.exe
Ja    HKLM:Run    EnergyUtility    Lenovo(beijing) Limited    C:\Program Files (x86)\Lenovo\Energy Management\Utility.exe
Ja    HKLM:Run    ForteConfig    Fortemedia Inc    C:\Program Files\Conexant\ForteConfig\fmapp.exe
Ja    HKLM:Run    HotKeysCmds    Intel Corporation    "C:\Windows\system32\hkcmd.exe"
Ja    HKLM:Run    IgfxTray    Intel Corporation    "C:\Windows\system32\igfxtray.exe"
Ja    HKLM:Run    IJNetworkScannerSelectorEX    CANON INC.    C:\Program Files (x86)\Canon\IJ Network Scanner Selector EX\CNMNSST.exe /FORCE
Ja    HKLM:Run    Intelligent Touchpad    Lenovo (Beijing) Limited    C:\Program Files\Lenovo\Intelligent Touchpad\TouchZone.exe
Ja    HKLM:Run    iTunesHelper    Apple Inc.    "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
Ja    HKLM:Run    Lenovo Registration    Lenovo, Inc.    C:\Program Files (x86)\Lenovo Registration\LenovoReg.exe /boot
Ja    HKLM:Run    Persistence    Intel Corporation    "C:\Windows\system32\igfxpers.exe"
Ja    HKLM:Run    Smart Update    Lenovo    C:\Program Files (x86)\Lenovo\Lenovo Smart Update\SmartUpdate.exe -autorun
Ja    HKLM:Run    SmartAudio    Conexant Systems, Inc.    C:\Program Files\CONEXANT\SAII\SACpl.exe /t
Ja    HKLM:Run    SynLenovoGestureMgr    Synaptics    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynLenovoGestureMgr.exe
Ja    HKLM:Run    SynTPEnh    Synaptics Incorporated    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
Ja    HKLM:Run    UpdatePRCShortCut    CyberLink Corp.    "C:\Program Files\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery" UpdateWithCreateOnce "Software\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery"
Ja    HKLM:Run    USB3MON    Intel Corporation    "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe"
Ja    HKLM:Run    VeriFaceManager    Lenovo    C:\Program Files (x86)\Lenovo\VeriFace\PManage.exe
Ja    HKLM:Run    YouCam Mirage    CyberLink    "C:\Program Files (x86)\Lenovo\YouCam\YCMMirage.exe"
Ja    HKLM:Run    YouCam Tray    CyberLink Corp.    "C:\Program Files (x86)\Lenovo\YouCam\YouCam.exe" /s
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2015 - 16:40 #8
Umiddelbart ser det da ud til du har det hele til at starte op??
Der står jo "Ja" ud for det hele i loggen.
Prøv at deaktivere det hele på nær:
Ja    HKLM:Run    AvastUI.exe    AVAST Software    "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui
Ja    HKLM:Run    HotKeysCmds    Intel Corporation    "C:\Windows\system32\hkcmd.exe"

Ja    HKLM:Run    Intelligent Touchpad    Lenovo (Beijing) Limited    C:\Program Files\Lenovo\Intelligent Touchpad\TouchZone.exe
Ja    HKLM:Run    Smart Update    Lenovo    C:\Program Files (x86)\Lenovo\Lenovo Smart Update\SmartUpdate.exe -autorun
Ja    HKLM:Run    SynTPEnh    Synaptics Incorporated    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2015 - 17:18 #9
Hvis du går i msconfig og går i tjenester, er der så noget der der kunne henvise til at denne computer mappe skal startes ved opstart af pc?

Kan måske også være noget snavs der tricker det.
Prøv at lave en oprydning med CCleaner, og hent også AdwCleaner og kør en tur med denne:

http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
12. marts 2015 - 20:38 #10
#8
Ja, havde aktiveret dem igen, da det ikke virkede.

Men har nu forsøgt at deaktivere alle på nær de nævnte:

Nej    HKCU:Run    7 Taskbar Tweaker    RaMMicHaeL    "C:\Users\MyBook\AppData\Roaming\7+ Taskbar Tweaker\7+ Taskbar Tweaker.exe" -hidewnd
Nej    HKLM:Run    Acrobat Assistant 8.0    Adobe Systems Inc.    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrotray.exe"
Nej    HKLM:Run    Adobe Acrobat Speed Launcher    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
Nej    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Nej    HKLM:Run    AmIcoSinglun64    Alcor Micro Corp.    C:\Program Files (x86)\AmIcoSingLun\AmIcoSinglun64.exe
Nej    HKLM:Run    AthBtTray    Atheros Commnucations    "C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\AthBtTray.exe"
Nej    HKLM:Run    AtherosBtStack    Atheros Communications    "C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\BtvStack.exe"
Ja    HKLM:Run    AvastUI.exe    AVAST Software    "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui
Nej    HKLM:Run    BCSSync    Microsoft Corporation    "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
Nej    HKLM:Run    CAPOSD    LENOVO    C:\PROGRA~2\Lenovo\LENOVO~2\CAPOSD.exe
Nej    HKLM:Run    cAudioFilterAgent    Conexant Systems, Inc.    C:\Program Files\Conexant\cAudioFilterAgent\cAudioFilterAgent64.exe
Nej    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Nej    HKCU:Run    DAEMON Tools Lite    Disc Soft Ltd    "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
Nej    HKLM:Run    Dolby Home Theater v4    Dolby Laboratories Inc.    "C:\Program Files (x86)\Dolby Home Theater v4\pcee4.exe" -autostart
Nej    HKLM:Run    Energy Management    Lenovo (Beijing) Limited    C:\Program Files (x86)\Lenovo\Energy Management\Energy Management.exe
Nej    HKLM:Run    EnergyUtility    Lenovo(beijing) Limited    C:\Program Files (x86)\Lenovo\Energy Management\Utility.exe
Nej    HKLM:Run    ForteConfig    Fortemedia Inc    C:\Program Files\Conexant\ForteConfig\fmapp.exe
Ja    HKLM:Run    HotKeysCmds    Intel Corporation    "C:\Windows\system32\hkcmd.exe"
Nej    HKLM:Run    IgfxTray    Intel Corporation    "C:\Windows\system32\igfxtray.exe"
Nej    HKLM:Run    IJNetworkScannerSelectorEX    CANON INC.    C:\Program Files (x86)\Canon\IJ Network Scanner Selector EX\CNMNSST.exe /FORCE
Ja    HKLM:Run    Intelligent Touchpad    Lenovo (Beijing) Limited    C:\Program Files\Lenovo\Intelligent Touchpad\TouchZone.exe
Nej    HKLM:Run    iTunesHelper    Apple Inc.    "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
Nej    HKLM:Run    Lenovo Registration    Lenovo, Inc.    C:\Program Files (x86)\Lenovo Registration\LenovoReg.exe /boot
Nej    HKCU:Run    OneDrive    Microsoft Corporation    "C:\Users\MyBook\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe" /background
Nej    HKLM:Run    Persistence    Intel Corporation    "C:\Windows\system32\igfxpers.exe"
Nej    HKLM:Run    Smart Update    Lenovo    C:\Program Files (x86)\Lenovo\Lenovo Smart Update\SmartUpdate.exe -autorun
Nej    HKLM:Run    SmartAudio    Conexant Systems, Inc.    C:\Program Files\CONEXANT\SAII\SACpl.exe /t
Nej    HKCU:Run    swg    Google Inc.    "C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
Nej    HKLM:Run    SynLenovoGestureMgr    Synaptics    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynLenovoGestureMgr.exe
Ja    HKLM:Run    SynTPEnh    Synaptics Incorporated    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
Nej    HKLM:Run    UpdatePRCShortCut    CyberLink Corp.    "C:\Program Files\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery" UpdateWithCreateOnce "Software\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery"
Nej    HKLM:Run    USB3MON    Intel Corporation    "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe"
Nej    HKLM:Run    VeriFaceManager    Lenovo    C:\Program Files (x86)\Lenovo\VeriFace\PManage.exe
Nej    HKLM:Run    YouCam Mirage    CyberLink    "C:\Program Files (x86)\Lenovo\YouCam\YCMMirage.exe"
Nej    HKLM:Run    YouCam Tray    CyberLink Corp.    "C:\Program Files (x86)\Lenovo\YouCam\YouCam.exe" /s

Fejlen er der dog stadig efter genstart af computer.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
12. marts 2015 - 20:55 #11
#9:

Jeg har kørt oprydning med Ccleaner.

Og jeg har også kørt fuld scanning med Avast + opstarts scanning.

Jeg har nu også downloadet og kørt AdwCleaner, og "clean"'et computeren. Efter genstart er problemet dog stadig. Fik nedenstående log-fil:

# AdwCleaner v4.112 - Logfile created 12/03/2015 at 20:50:32
# Updated 09/03/2015 by Xplode
# Database : 2015-03-05.1 [Server]
# Operating system : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (x64)
# Username : MyBook - MYBOOK-TOP
# Running from : C:\Users\MyBook\Desktop\adwcleaner_4.112.exe
# Option : Cleaning

***** [ Services ] *****

[#] Service Deleted : Partner Service

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\Partner
Folder Deleted : C:\Windows\Util
Folder Deleted : C:\Users\MyBook\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\jfenflmklmpohipcckmagnmbmbibnolo

***** [ Scheduled tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\eofcbnmajmjmplflapaojjnihcjkigck
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\kt_bho_dll.dll
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\kt_bho.KettleBho
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\kt_bho.KettleBho.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{28A88B70-D874-4F73-BBBA-9B2B222FB7D6}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{83FF80F4-8C74-4B80-B5BA-C8DDD434E5C4}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{86676E13-D6D8-4652-9FCF-F2047F1FB000}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{83FF80F4-8C74-4B80-B5BA-C8DDD434E5C4}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{83FF80F4-8C74-4B80-B5BA-C8DDD434E5C4}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{83FF80F4-8C74-4B80-B5BA-C8DDD434E5C4}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{83FF80F4-8C74-4B80-B5BA-C8DDD434E5C4}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{83FF80F4-8C74-4B80-B5BA-C8DDD434E5C4}
Data Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings [ProxyOverride] - *.local

***** [ Web browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17689

-\\ Google Chrome v41.0.2272.76

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [2276 bytes] - [12/03/2015 20:40:40]
AdwCleaner[S0].txt - [2237 bytes] - [12/03/2015 20:50:32]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [2296  bytes] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2015 - 21:05 #12
Så havde jeg nok tjekket efter i registreringen om der står noget i run og runonce der kunne henvise til dette.
Prøv evt at lede efter disse her:

•HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
•HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
•HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
•HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

Se om du har noget tilsvarende og om der er noget herinde der kan henvise til dit problem.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
12. marts 2015 - 21:21 #13
Der har jeg lige kigget. Der er intet run eller runonce.

Der var kun disse:

http://i62.tinypic.com/34oo46d.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2015 - 13:18 #14
Ved ikke om man med Prosess Explorer kan se det?
Er ikke et program jeg lige har brugt skal siges.
https://technet.microsoft.com/da-dk/sysinternals/bb896653.aspx
Som jeg forstår det på den side jeg fandt den på skal den ikke installeres, men køres som administrator. Så man skal højreklikke på filen og vælge kør som administrator.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
15. marts 2015 - 12:02 #15
Jeg er ikke helt sikker på, hvad skulle se. Men jeg kunne ikke lige umiddelbart se noget i programmet, der kunne forklare det :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2015 - 12:51 #16
Ok. Så har jeg ikke lige mere at byde ind med, ud over om du kan systemgendanne dig ud af problemet.
Kommer an på hvor lang tid du har haft det?
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
18. marts 2015 - 15:19 #17
Tak for forsøget alligevel :-)

Jeg har også selv efterfølgende forsøgt med ændringer i registreringsdatabasen, gen-registerering af dll, ændring og nulstilling af mappeindstillinger, kørt Microsoft Fixit og systemgendannelse. Men det løste ikke problemet - selvom at problemet dog forsvandt, når computeren blev kørt i fejlsikret tilstand.

Jeg har derfor kørt en recovery af bærbaren, så al data og alle programmer er slettet - og dét løste problemet :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2015 - 16:22 #18
Ok.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
19. marts 2015 - 10:51 #19
OPDATERING:

Efter Recovery af min bærebar, og geninstallering af diverse programmer opstod problemet igen.

Det lykkedes at pin-pointe problemet/programmet, der forårsagede problemet, nemlig Adobe Acrobat XI Pro. Ved afinstallation af dette program forsvandt fejlen og ved geninstallation opstod problemet igen.

En nærmere søgning på Google viste, at det var et mere velkendt problem mellem Lenovo bærbare computere, Windows 7 og Acrobat Pro XI. Det løste ikke problemet at køre msconfig/CCleaner og deaktivere alt, der havde med Adobe at gøre under start og tjenester.

Løsningen var derimod at køre Advanced Registry Cleaner, og få programmet til at rette alle fejl. Jeg downloadede trial versionen, der kun kan slette 5 fejl af gangen, men så kan man bare scanne/slette over flere omgange :-)
19. marts 2015 - 13:09 #20
... og kan du se i loggen (?) fra [Advanced Registry Cleaner] lidt mere præcist den fixede ?
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
19. marts 2015 - 13:22 #21
Jeg kan ikke lige umiddelbart se en log-fil?

Men det kunne da være praktisk, hvis man vidste, hvad der helt præcist forårsagede problemet.
19. marts 2015 - 13:33 #22
... kig i programmet's diverse menuer ?
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
19. marts 2015 - 13:54 #23
Det havde jeg allerede gjort, og havde også googlet det og kigget under FAQ og under help. Men der er intet log-fil at se. Muligvis fordi, at der er tale om en trial version.