Avatar billede toppercharlie Novice
12. marts 2015 - 09:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

gendannet videofiler i småbidder

Hej,
er der nogen der kan fortælle mig en løsning på følgende problem:

Har en harddisk optager der uheldigvis er blevet slettet - og det er ønsket at få de optagelser igen. (de er ikke overskrevet)

harddisk forbundet via usb adapter og får ikke tildelt drev bogstav - recuva kunne derfor ikke bruges - men puran kan.
desværre bliver gendannede videofiler delt op i småbidder af ca. 200mb mpg filer og når man afspiller dem er det samme optagelse bare forskudt en lille smule.
hvordan får man gendannet dem så de bliver sammen og danner en sammenhængende fil for en hel udsendelse/optagelse.

win7 pro - (laptop) - Puran
Avatar billede toppercharlie Novice
12. marts 2015 - 09:59 #1
jeg vil gerne give flere point - 300 - skal ha info om hvordan jeg overfører dem - hvis jeg ikke finder løsningen.
Avatar billede MADOlsen Forsker
12. marts 2015 - 10:44 #2
Avatar billede toppercharlie Novice
12. marts 2015 - 11:04 #3
OK - tak fedeko,
jeg må altså kun give 200 points for svar på spørgsmålet

har du en løsning?
Avatar billede eurositi Ekspert
12. marts 2015 - 15:23 #4
Hvis der er tale om MTS-filer (dét format bruger mange harddiskoptagere), er dette program særligt beregnet til formålet:
https://sites.google.com/site/mtsfilejoiner/Home

Det skulle gerne rette de forskydninger mellem lyd og billede, som en almindelig sammensvejsning af filerne vil medføre.
Avatar billede toppercharlie Novice
12. marts 2015 - 16:22 #5
Hej,
tak for dit foreslag men jeg tror ikke helt at det er det rigtige
for filerne hedder mpg og det underlige er at alle filerne er ca. 200mb i størrelse og derfor ikke indeholder en hel optagelse - jeg ville gerne kunne recover og så se optagelserne som de var før de blev slettet - altså i en helhed og ikke i småbidder.

Er det sikkert at downloade derfra? for jeg kunne da godt prøve at installere programmet.
Avatar billede eurositi Ekspert
13. marts 2015 - 11:52 #6
Der findes et væld af programmer, som kan sammensvejse (join/merge) flere filer til én stor. Men mange af dem gør det desværre uden at korrigere for de forskydninger af enten billede eller lyd, som let kan opstå. Prøv dig derfor frem med nogle af programmerne og start med kun at sammenføje 2-3 fragmenter for at se, om det fungerer.

Hér er en liste over programmer:
http://www.wondershare.com/multimedia-tips/easy-video-joiner-alternative.html

GENERELT TIP: Vælg "Custom Install" hvis muligt og hold godt øje med markerede flueben ifm. installationen. Så undgår du, at der bliver installeret noget uønsket skrammel på din PC.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2015 - 19:54 #7
Husk nu da du har lavet et point spørgsmål separat til denne tråd, at lukke med dit eget svar her i #5. Ellers kommer du til at overskride grænsen for hvad du må uddele af point.
Avatar billede toppercharlie Novice
13. marts 2015 - 21:22 #8
jeg forstår ikke helt systemet men jeg giver så mit eget svar her
og hvordan lukker jeg den så???
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2015 - 00:01 #9
Der er en lille boks ud for der hvor du har skrevet dit svar. Marker det og accepter svaret.

Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede toppercharlie Novice
14. marts 2015 - 08:39 #10
220661 - tusind tak, jeg havde kun rettet øjnene med dette felt hvor jeg svarer og ikke når den er oprettet.

sorry
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2015 - 09:05 #11
Godt du fandt ud af hvordan du markerer en boks og accepterer svar :-)

Ikke fordi det gør mig noget, men du skulle faktisk have accepteret dit EGET svar i denne tråd,som jeg også skrev, da du jo i tillægstråden gav eurositi 200 point. Tråden her og tillægstråden hænger jo sammen, og derfor har du fejlagtigt kommet til at give 260 point for samme spørgsmål til eurosisti.

Husk det til næste gang du skal lukke en tråd :-)
Avatar billede toppercharlie Novice
14. marts 2015 - 11:24 #12
220661 - jamen altså, sikke noget rod -
det er nu også et underligt og omstændigt system når man ikke har prøvet det før - men pyt nu ved jeg det - tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2015 - 13:01 #13
Velbekomme og god weekend til dig :-)
Hopper af tråden her