Avatar billede Jesper_V Nybegynder
12. marts 2015 - 20:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mp3 Codec eller bare afspilning i Win 8.1

Hej Eksperter, i har før hjulpet mig helt utroligt igennem, mine prolemmer, der er helt sikkert nogen herinde der ved hvad de gør. :)
---
Jeg kan ikke afspille Mp3 i Win 8.1, mangler mp3 Codec. Jeg har prøvet at installere DivX-player for måske at få codec og Vlc-player som skulle afspille det hele, men intet virker for mig. Skal jeg ud og hente et codec, hvordan og hvor gør jeg det? eller er der andre metoder.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2015 - 21:28 #1
Åbner du filen direkte i programmet?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2015 - 09:25 #2
Avatar billede Jesper_V Nybegynder
14. marts 2015 - 10:46 #3
220661 : Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, uanset om jeg åbner med Windows media player - DivX - Vlc player virker det ikke. Kun når jeg bruger mit musik program Sony Acid virker det
--------------------------------------
Claes57 : Jeg gjorde nøjagtigt som du sagde åbnet dit link, installeret den første i rækken af de tre. men der efter virkede mp3 afspilning stadig ikke samme kæmpe fejlforklaring kommer til mig hele tiden :
--------------------------------------
Fejl i Windows Media Player: C00D11B1

Windows Media Player kan ikke afspille filen.

Prøv følgende:

•Brug Windows Update, eller gå til webstedet for producenten af lydenheden for at se, om der findes en opdateret driver.

•Brug Enhedshåndtering til at kontrollere lydenhedens status.

Sådan kontrollerer du lydenhedens status

•Hvis du ikke har installeret en lydenhed på computeren, skal du gøre det og prøve at afspille filen igen. Gå til computer- eller lydenhedsproducentens websted for at få flere oplysninger.

•Hvis du forsøger at afspille en fil på internettet, kan du prøve igen senere. Adgangen til serveren kan midlertidigt være afbrudt, eller der kan være et netværksproblem.

•Hvis du forsøger at afspille en MP3-fil, der indeholder komprimerede ID3-headere, skal du oprette en kopi af filen og derefter bruge et program til redigering af ID3-koder, der ikke kommer fra Microsoft, til at fjerne eller nulstille filens ID3-headere.

ID3-headeren er en del af filen, der gemmer nummerets albumoplysninger (f.eks. navnet på nummeret, navnet på kunstneren, navnet på albummet samt genren). Disse oplysninger kaldes nogle gange en kode. Når du har fjernet ID3-headere, bør Windows Media Player kunne afspille MP3-filen.

Advarsel!

Hvis du forsøger at fjerne ID3-headere, er der risiko for, at filen beskadiges, så den ikke kan afspilles. Opret derfor altid en kopi af filen, før du redigerer den.

Hvis dette ikke løser problemet, kan filen være beskadiget.
Avatar billede Jesper_V Nybegynder
14. marts 2015 - 10:50 #4
220661 : når jeg åbner trykker jeg på mp3 filen, åben med og så programmet, hvis det er det du mener?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. marts 2015 - 11:08 #5
men al anden lyd fungerer? (film, windows-lyde osv) Dvs lydkort er korrekt installeret og virker upåklageligt ellers.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2015 - 12:09 #6
Jeg mente om du åbnede programmet og gik i filer og åbnede den vej. Mulighed nr. 2 du kommer med er også typisk det jeg vil prøve når det ikke virker. Finder man så et program der kan åbne filen kan man associere dette program til at åbne hver gang ved at krydse af at programmet skal åbne hver gang med denne filtype.
Her er der noget der blokerer dog.
Gad vide om der er fejl i lame encoderen der skal bruges for Mp3
Avatar billede Jesper_V Nybegynder
20. marts 2015 - 15:45 #7
Jeg vil gerne lukke tråden af med, at min computer gik helt i stykker efter jeg prøvede forskellige ting, og nu 2 dage senere er min computer helt formateret og frisk igen, det virker i sony vegas/sony Acid, og det vil jeg så bare nøjes med.. Ellers tak for hjælpen.
Avatar billede Jesper_V Nybegynder
20. marts 2015 - 15:46 #8
jeg fik ingen brug bare svar så syntes jeg heller ikke der skal deles nået ud. Tråden er lukket af fra nu af, selv om jeg måske ikke kan finde ud af at lukke den rigtigt ned
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2015 - 16:07 #9
du skal bare klikke i 'svar' når du skriver en tekst - så kan du bagefter acceptere det, og så markeres spg som lukket/løst.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2015 - 17:09 #10
Enig :-)
Avatar billede Jesper_V Nybegynder
20. marts 2015 - 17:28 #11
ok prøver men forstår det ikke li'
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2015 - 07:33 #12
Der er mange der ikke lige forstår point systemet herinde, der er mange gange blevet gjort opmærksom på det. Forventer aldrig der blever ændret på måden man gør det på, men du fik lukket tråden :-)
Avatar billede Jesper_V Nybegynder
21. marts 2015 - 17:46 #13
Så er det jo godt der er så mange til at hjælpe med at finde ud af systemet. :) Jeg bruger det ikke til andet end, når jeg virkelig ikke forstår den skide computer, er det rart at spørge computer nørder til råds.