Avatar billede narrehat Juniormester
15. marts 2015 - 20:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Underlig fejl på min kærestes bærbare pc.

Hun oplever mærkelige problemer når hun browser.

Med FF og GC så går "load" I stå lige indtil hun kører fingeren hen over touch pad'en og IE crasher den hele tiden, hvilket har gjort browsing "ufordrende"

Jeg aner ikke om det er hardware fejl, eller om det er noget software der driller, eller om det er noget helt tredie.

Jeg har forsøgt at søge efter problemet på google og på eksperten, men ingenting dukker op.

Hendes laptop er en Asus model X501A
OS er Windows 7 - Service pack 1

Jeg kan også lige nævne at hendes touchpad er EEEEEEEKSTREMT følsomt, så jeg har helt opgivet at låne den til småting.

Håber der sidder nogen derude med en løsning, på forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2015 - 23:01 #1
Har i prøvet at rense computeren?
Rvt med disse tre programmer

Hent og installer CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
16. marts 2015 - 06:14 #2
Enig med #1 !!!
Avatar billede narrehat Juniormester
21. marts 2015 - 15:16 #3
Hej 220661 og karise_larry.

Jeg tvivler på at der er snavs på den, hun kører jævnligt Microsoft internet security essentials, og pc'en bruges primært til "husmor" ting, facebook, instragram, browsing efter børnetøj, opskrifter osv.

Men jeg forsøger, og vender tilbage hvis det hjælper.

På forhånd tak.
22. marts 2015 - 07:59 #4
Kør 'pakke' alligevel ... så ser vi på omtalte log først :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2015 - 08:38 #5
#4 Ja det vil jeg da også sige.

Jeg har nemlig ikke meget tro til den såkaldte "sikring" som MS eget antivirus program kan beskytte computeren med.
Utallige tester lavet  af uvildigt firma i Tyskland bekræfter desværre at MSE ligger i den lave ende med hensyn til beskyttelse.

Så ja jeg havde givet "pakken" en chance :-)
Avatar billede narrehat Juniormester
24. marts 2015 - 20:21 #6
220661 - det virkede sørme, fik kun kørt CCleaner free og Anti-Malware og så var problemet væk, så tusinde tak for hjælpen :)

I øvrigt undrer det mig at MS ikke er de bedste til at beskytte og passe på deres eget produkt.
Avatar billede narrehat Juniormester
24. marts 2015 - 20:30 #7
Jeg er åbenbart totalt idiot, jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg giver dig de 60 point 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2015 - 21:06 #8
Godt du fik løst dit problem.
Har du nogle logs vi må se?

Vil anbefale du også kører AdwCleaner som også har sin berettigelse med hensyn til oprydningen.

Du tildeler mig de  point ved at acceptere dette svar.
25. marts 2015 - 05:00 #9
Video der viser [AccepterSvar] ->
www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede narrehat Juniormester
30. marts 2015 - 21:49 #10
220661 - Ja hvis der ligger en log efter end scanning et sted pr. default, jeg kikker lige på det I weekenden, og smider den herinde, og jeg skal nok også installere og køre adwcleaner.

Karise_larry - tak :) syntes ikke der var den mulighed da jeg kikkede efter den, men jeg var nok blind =)