Avatar billede Brugersoren Nybegynder
20. marts 2015 - 15:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows Search Indeksering blev afbrudt og lukket

Får hele denne: Windows Indeksering blev afbrudt og lukket.

Har fået tip til nogle løsninger, via command prompt. MEN, der er også noget galt, for i prompten får jeg:

Specified search directory bad

og når jeg vil skrive tegnet "/" uden anførselstegn skriver den tegnet "&" i stedet for, så jeg kan ikke engang bruge command prompt til problemløsning.

Jo, tak det går "godt!"

???
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2015 - 16:13 #1
du kører med us-tastatur i den kommandoprompt. Derfor driller det.
Du kan se tasterne på fx http://www.goodtyping.com/teclatUSok.png

men ellers - i stifinder - højreklik på dit drev, og vælg egenskaber. Her vælger du fanebladet funktioner, og klikker på 'Undersøg'
Du skal sandsynligvis så genstarte pc for at får det kørt, og det kan tage lidt tid - afhængig af hvor meget den skal rette - så sæt god tid af.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
20. marts 2015 - 20:03 #2
Har fundet tasten, tak:)

Og har kørt "undersøg" og genstartet. Men "Windows Indeksering blev afbrudt og lukket" - kører desværre stadig. Den er ligesom ikke til at slippe af med, heller ikke med et gammelt gendannesespunkt, fra før det opstod. Så...
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2015 - 20:59 #3
så kan du lukke for det helt - kontrolpanel / indekseringsindstillinger - klik på rediger. Under 'skift valgte placeringer' fjern hak i alle - så kører den ikke. Og reelt: har du brug for at kunne søge på et enkelt ord i filnavne hurtigt (windows kan det alligevel - bare lidt langsommere).
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
20. marts 2015 - 22:45 #4
Jeg får: Indeksering kører ikke.

Men under næste trin "Avanceret" er der en mulighed: Gendan standarder - hvad sker der hvis jeg klikker den?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. marts 2015 - 03:21 #5
Bare prøv. Typisk vil den sætter sig aktiv på faste drev - dvs ikke cd og usb-enheder.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
21. marts 2015 - 12:21 #6
Nu blir det vel ikke noget med at den så pludselig ikke kan finde  filer (herunder min egne), hvis den gendanner til et oprindeligt indeks, osv.?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. marts 2015 - 12:36 #7
Index har intet med filer at gøre (som sådanne). Stifinder og andre programmer bruger harddiskens indholdsfortegelse til at finde filer.
Index bruges kun til udvidet søgning efter dele af filnavne og indhold (hvis man har slået det til). Hvis man ikke bruger søgning, så er index helt overflødigt.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
22. marts 2015 - 08:18 #8
Gendan standarder virkede. Såre simpelt, når man ved det! Tak, der er 30 point, hvis du vil have dem (så skriv lige et "svar"). Fatter ikke at Windows ikke bare bare har den løsning liggende, når man søger på problemet. Til gengæld møder man alle mulige andre super kompliceret vildspor, men sådan er det jo så meget...
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2015 - 08:23 #9
Bare læg et svar selv. Så beholder du point, og har til en anden gang.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
22. marts 2015 - 09:16 #10
Godt så:)