Avatar billede Jureco Novice
22. marts 2015 - 10:32 Der er 1 kommentar

css3 animation vs. javascript

Hej derude.

Har man samme muligheder for at lave animation med javascript, som man har med css3?

Og vil en java udvikler forstår den, hvis han får en kodestump skrevet i css3, som han skal oversætte til javascript?

Sidder i legeland og laver forsøg lige nu i css3....

Martin
Avatar billede keysersoze Guru
22. marts 2015 - 18:14 #1
Jeg tvivler på at en java-udvikler forstår det - men en javascript-udvikler vil formentlig forstå det. Det spørgsmål kan besvares på to forskellige måde - på den ene side så ja, du kan lave det samme i JavaScript som i css3 hvad angår animation - og så alligevel ikke helt, for det man som udgangspunkt gør med JavaScript i forhold til animation er at sætte css på elementerne, så uden css får du ikke animationer i JavaScript.  Det der så lidt firkantet set er forskellen er om selve animeringen foregår ved løbende over tid at ændre en eller flere værdier med JavaScript eller om det sker bare ved at skifte en enkelt klasse).

Som udgangspunkt har jeg dog svært ved at se idéen i at omskrive en animation fra css til js - det skulle da kun være hvis man vil opnå understøttelse for ældre browsere.