Avatar billede LNHolm Nybegynder
02. april 2015 - 12:55 Der er 13 kommentarer

Guiden billedudskrivning

Kan man downloade Guiden billedudskrivning på min PC med win 8,1? Jeg har det på min gamle pc med win XP, men jeg savner det på min nye. Det er det  bedste udskrivningsprogram jeg kender.
Hilsen Lise
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2015 - 13:14 #1
Hej Lise og velkommen til.

Ja jeg kan godt forstå du savner billedudskrivning. Jeg har selv her for et år siden hoppet på Win 8 efter 9 år på XP.
Og jeg må indrømme jeg ikke ville arbejde i den brugerflade som Windows 8 kom i (metro med fliserne). Ved godt der i opdateringen til Windows 8 der opgraderede til 8.1 kom en startknap tilbage. Men når man kommer fra XP er det ikke godt nok set med mine øjne.

Jeg har derfor selv hentet og installeret Classic Shell på computeren, som kan genskabe det meste af den brugerflade som Xp kørte med, og når man højreklikker på et billede og vælger udskriv kommer der en brugbar guide frem:
http://web.gratisupload.dk/f/8qxoyff76r/

Og du kan også se det skrivebord jeg har når Classic Shell er installeret
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2015 - 13:15 #2
Classic Shell kan hentes her:http://www.classicshell.net/
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2015 - 13:24 #3
Avatar billede LNHolm Nybegynder
02. april 2015 - 20:48 #4
Tak for svaret, men jeg har ikke haft rigtigt held til at finde programmet. Jeg ved ikke hvad jeg gør galt, men jeg har brugt hele dagen på det og dt bliver nok hele påsken, men tak alligevel.
Hilsen Lise
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2015 - 06:51 #5
For at få Classic Shell skal du hente den med dette link her:
http://www.fosshub.com/Classic-Shell.html/ClassicShellSetup_4_1_0.exe
Når du har installeret den, og genstartet computeren, skal du evt ind i programmet og lave enkelte ændringer.
Jeg bruger hos mig den klassiske version af programmet, og den finder man på denne måde:
start-programmer-Classic shell-classic menu settings.
Under menu style skal Classic style være tjekket af.
Der skal også være tjekket af at du vil "replace start button".
Jeg har brugt den hvor der står start i ikonet.
Under punktet "Start button" skal der være tjekket af i "replace start button"-"show on all taskbars" og "Classic button".
Under Windows 8.1 settings skal der være tjekket af "skip metro screen"og der skal være prik i "Start screen".
Det skulle vist være det :-)
Så burde du have et skrivebordsvindue der minder en del om XP som du har på den anden pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2015 - 06:57 #6
Der var lige en ting endnu. Hvis brugerfladen ikke er på dansk, skal du ind under "languange" og vælge dansk her. Når du har vaælgt dansk skal du ned i startknappen nederst til venstre, og højreklikke og vælge "exit". Herefter skal du ind i "Classic menu settings" igen for at starte programmet. Når du så herefter trykker på start knappen skulle indholdet derinde stå på dansk.
Avatar billede LNHolm Nybegynder
03. april 2015 - 14:09 #7
Tak igen. Jeg har hentet den ned , men får at vide der er kompatilibetsproblemer og dem har jeg lidt svært ved at løse, men jeg må jo prøve mig frem
hilsen Lise
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2015 - 09:59 #8
Forstår jeg ikke??
Havde slet ikke problemer med at installere den på min pc. Måske den version jeg har linket til er nyere end den jeg selv bruger. Har ikke ændret på min siden jeg installerede for et år siden.
Kan se min version hedder 4.1 så måske du skal prøve denne også.
Den kan hentes under "older versions" her:
http://www.classicshell.net/downloads/ (engelsk version)
Avatar billede LNHolm Nybegynder
04. april 2015 - 13:19 #9
Jeg har prøvet at hente gratisupload men filen findes ikke. Jeg kan åbenbart ikke finde ud af det og må vist opgive, men tak for din tålodighed.Hilsen Lise
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2015 - 18:22 #10
Det første billede på gratisupload har jeg slettet fordi der kom oplysninger med jeg ikke brød mig om, men det andet jeg lagde op i indlæg #3 burde virke. Her kan du se hvordan mit skrivebord ser ud og hvordan billedudskrivning kommer frem når jeg vil udskrive billeder.

Jeg kan heller ikke helt forstå hvorfor du ikke kan få installeret Classic Shell???

Har du prøvet at højreklikke på filen du har hentet og valgt "kør som administrator"?
Har du prøvet den ældre version jeg har linket til?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2015 - 18:23 #11
Avatar billede LNHolm Nybegynder
04. april 2015 - 19:06 #12
Jeg har fåe classicshell ned på skrivebordet, men det ligner ikke dit skrivebord, og når jeg åbner den står der at filen er beskadiget og kan ikke åbnes
hilsen Lise
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2015 - 21:05 #13
Hvis filen er beskadiget, vil den jo ikke installeres. Og dit skrivebord, det ændrer sig jo kun hvis/når du har installeret Classic Shell. Ikke før.
Har du prøvet den ældre version her for at se om den virker?
http://www.mediafire.com/download/62xr4o45m4b2i85/ClassicShellSetup_4_1_0.exe

Højreklik på filen og vælg at køre som administrator.
Slet den beskadigede fil før du henter den nye