Avatar billede Svankaer Nybegynder
08. april 2015 - 20:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows starter ikke op efter hardwareændring

Hej

Jeg har et problem med en stationær computer.

Jeg har i tidernes morgen købt et trådløst nedkort (PCI) og sat i maskinen. Det har det sidste års tid ikke kørt ordentligt, og er nu stået helt af. Derfor vil jeg tage det ud af maskinen. (Og sætte et andet i senere).

Problemet opstår når jeg prøver at fjerne det her fra computeren. Windows Vista starter simpelthen ikke op. "Loading-bjælken" bliver ved med at køre, men den kommer ikke ind i Windows.

Jeg har fjernet det fra enhedshåndtering inden jeg pillede det ud af maskinen.

Gør jeg noget forkert? Hvis jeg sætter det i igen starter den op uden problemer.

Nogle idéer?

På forhånd tak for hjælpen. :)
Svankaer
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2015 - 20:32 #1
Start op i fejlsikret tilstand..
Bliv ved med at klikke på F8 når du tænder for pcen indtil der kommer en menu frem hvor Fejlsikret tilstand fremgår..
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2015 - 20:36 #2
Hej og velkommen til.

Prøv at gå i din bios og tjek op på hvad der bootes på.
Sæt dit dvd drev som 1 og harddisken som 2 prioritet. Bruger du ikke andre ting at boote på deaktiver resten af punkterne.
Avatar billede Svankaer Nybegynder
08. april 2015 - 20:40 #3
Tak. :)

Boot-rækkefølgen er som du har beskrevet.

Jeg kan heller ikke komme ind i fejlsikret tilstand efter at have pillet kortet ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2015 - 20:43 #4
Prøv at fjerne strømmen fra den og hold startknappen inde i ca 30 sek. Genmonter og prøv så at starte.
Virker dette ikke havde jeg afmonteret det lille bios batteri i ca 15 minutter også og prøvet igen.
Herved nulstilles bios til default, og hardware burde så skulle gendetekteres.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2015 - 20:44 #5
Blinker dvd drevet når du starter computeren så det viser den er på?
Avatar billede Svankaer Nybegynder
08. april 2015 - 20:48 #6
Det vil jeg prøve.

DVD-drevet blinker til at starte med.. Samme gør harddisken efterfølgende.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2015 - 21:02 #7
Har du sat lan-kabel til i mellemtiden? Fra Vista og senere vil Windows meget gerne have fat i nettet ved start.
Avatar billede Svankaer Nybegynder
10. april 2015 - 20:07 #8
Jeg har droppet at få den til at virke... Det må blive pillet ud ved en senere lejlighed. Indtil videre er det deaktiveret. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2015 - 08:31 #9
Du har opgivet at få den til at virke i denne omgang, eller hvordan skal #8 forstås?
Avatar billede Svankaer Nybegynder
07. juli 2015 - 10:01 #10
Droppede at få det til at virke. Computeren ville alligevel ikke mere, så nu er den blevet erstattet med en ny. :) Tak for hjælpen alligevel.