Avatar billede RasmusKynde Nybegynder
10. april 2015 - 23:04 Der er 3 kommentarer

Computer vil ikke slukke

Hejsa, jeg har det problem, at sommetider når jeg vil slukke min MSI bærbare PC, gider den ikke at slukke. Hvis jeg klapper den sammen så den burde gå i dvale, går den i dvale i 2 sekunder og starter så igen. Slukker jeg den via "Luk computer" nede i venstre hjørne, så slukker den, og starter igen.
Selv nogengange når jeg tvinger den til at slukke ved at holde sluk/start knappen nede, tænder den alligevel. Jeg skal slukke den op til 5 gange, før det faktisk gider at slukke.
Hvis det er noget med computerens BIOS, så må i meget gerne forklare mig hvad jeg skal gøre derinde, da jeg ikke rigtig forstår mig så meget på det område.

VH
Rasmus :-)
Avatar billede sergei_ Juniormester
10. april 2015 - 23:11 #1
Allerførst. Tag batteriet ud. Genstart.

Hvis deikke virker tag backup af alt på harddisken og installer alt fra nyt. Så er den som ny.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2015 - 08:41 #2
Prøv at se om din pc har "wake on lan" aktiveret i bios. Kan ikke forklare lige hvordan du kommer i bios på din pc, men det ser du typisk i det første opstartbillede.
Her er en lille video du måske kan bruge i din søgen:
https://www.youtube.com/watch?v=kIlMAaHot7g
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2015 - 08:43 #3
Der er også indstillinger du kan prøve at tjekke i enhedshåndteringen.
Tjek herinde på dine netkort om Windows må styre på dem uden din viden. Det gøres under egenskaber på netkortene.