Avatar billede FaMeQui Juniormester
19. april 2015 - 08:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mindre plads på harddisk efter formatering...

Godmorgen alle sammen :)

Jeg fik i fredags mine nye computer dele, Det var ram, bundkort og kabinet der blev skiftet, og der har ingen problemer været, computerer startede som den skulle og det hele.
Men da det var vi skulle formaterer den, så havde jeg før delt min hoved harddisk ind i 3 dreve "C" "D" og "E" drev, og det valgte vi bare at nøjes med "C" drevet, altså at slå dem alle sammen til en.
Dog ved jeg ikke hvad der er blevet af al pladsen jeg havde på de andre...
Jeg havde ca. 400 GB. plads, på "D" og "E" drev, og på "C" drevet er der stadig kun de 111 GB. plads.
Nogle som har en anelse om hvordan jeg kan få mine omtrængt 400 GB. plads tilbage?

Håber i får en god søndag alle sammen!
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2015 - 12:35 #1
Prøv at hente Minitool Disk manager (gratis) her kan du se dine diske, og her kan du konstruere dem og give dem drevbogstav mm.
http://www.minitool.com/
Avatar billede FaMeQui Juniormester
19. april 2015 - 17:55 #2
Der skete noget så jeg skulle installere windows igen.
Men jeg fik den til at vise drevet, men nu er den helt forsvundet, også inde i det program som du har linket.
Den kom op med at en af mine harddiske var beskadiget eller liggende, og så skrev den jeg skulle tage back-up og efter jeg genstartede (efter en windows update) så var disken helt væk :/
Så går ud fra den er gået død, og så må jeg købe en ny desværre?
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2015 - 21:23 #3
Altså som jeg forstår det, så har du 2 HDD. 1 med windows og så er der en anden disk, som ikke ses længere?
Har du prøvet at skifte kablerne? Prøv at mærke på disken om den kører.
Avatar billede showsource Seniormester
19. april 2015 - 21:42 #4
Jeg læser det som en disk:
( havde jeg før delt min hoved harddisk ind i 3 dreve "C" "D" og "E" )

Du har IKKE fået slettet d og e partitions inden du formatterede m.m.

Umiddelbart ville jeg selv slette alle partitions, og derefter oprette nye, og formatere m.m.

Du kan evt. i "diskhåndtering" se dine partiotions, og her slette/genoprette dem og derefter formatere dem
Avatar billede FaMeQui Juniormester
19. april 2015 - 21:43 #5
Jeg har faktisk 3 harddiske, 1 med windows og så 2 andre, og den ene af dem kan så ikke findes længere :/
Nej har ikke prøvet at mærke, men prøver jeg lige engang i morgen.
Avatar billede FaMeQui Juniormester
20. april 2015 - 06:19 #6
Men problemet er at jeg ikke kan se den gamle disk, jeg fik den frem på et tidspunkt, men så sagde den et eller andet med, at en harddisk var defekt, og efter restart var den væk igen, og nu kan jeg ikke finde den i nogle formaterings programmer.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2015 - 09:36 #7
Har du prøvet #3 ?
Avatar billede FaMeQui Juniormester
20. april 2015 - 14:23 #8
Hvad er det?
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2015 - 22:27 #9
3die indlæg fra oven = #3
Avatar billede FaMeQui Juniormester
21. april 2015 - 06:26 #10
Når ja jeg har prøvet det han sagde, men som sagt er problemet at jeg kan ikke engang se den disk længere, jeg kunne se den indtil i søndags, men så sagde den det med disk fejlen, og derefter var den helt væk.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2015 - 10:30 #11
Jeg går ud fra, at det er en almindelig Sata disk (Ikke SSD)?
Hvis man ikke, med hånden, kan mærke motoren kører, så er der heller ikke noget at se efter.
Avatar billede FaMeQui Juniormester
21. april 2015 - 15:50 #12
Mener nok at det er en sata disk ja.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2015 - 21:39 #13
Jeg giver op og hopper af spørgsmålet.