Avatar billede flemche Nybegynder
24. april 2015 - 10:56 Der er 1 kommentar

Windows 2012 Core - Server Manager problem.

Hejsa

Jeg er ved at sætte nogle Windows 2012 servere op til 70-410.
Server 1 er installeret med full GUI og server 2 som Core.

Nu vil jeg gerne remote manage server2 via Server Manager fra Server1 men jeg har problemer med configurationen af server 2's firewall.

Jeg har kørt Set-NetFirewallRule 3 gange på NP, RPC & RPC-EPMAP uden problemer, men når jeg kører nedenstående kommando på DCOM kommer den med en fejl:

Set-NetFirewallRule -name ComPlusNetworkAccess-DCOM-In -enabled True

Fejl:
No MSFT_NetFirewallRule objects foundwith property 'InstanceID' equal to 'ComPlusNetworkAccess-DCOM-In'

Hvad pokker gør jeg galt....?

/Flemming
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
08. juni 2015 - 13:34 #1
Hej Flemming

Prøv lige at kigge på kommentar 2 på denne:

There was a good conversation over in the management forum on a similar topic, and I had a similar question.  http://social.technet.microsoft.com/Forums/windowsserver/en-US/0b3177d2-f7c5-4b9d-91e8-c1dadb2464a1/remote-wmi-access?forum=winserverManagement

Basically, it appears that the DCOM-In rule, which basically opens port 135, is satisfied by other rules.  As a result, there may not be an explicit need to use the ComPlusNetworkAccess-DCOM-In rule.  For example, if you install the Hyper-V role, that has a DCOM-In rule that would have the same effect.

Link:
https://social.technet.microsoft.com/Forums/windowsserver/en-US/db8d08ab-2ea1-47af-97c9-9e3647b2eabd/cant-find-complusnetworkaccessdcomin?forum=winserver8setup