Avatar billede videostabilizer Nybegynder
01. maj 2015 - 21:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1 skifter selv til metro UI en gang i timen.

Jeg har lige taget hul på en hel ny ASUS Notebook og fået et besynderligt problem: Jeg ønsker ikke at bruge Metro UI og derfor er PC sat til at starte op på det alm. skrivebord.

Jeg tror at Metro-mode tager hævn, for hver time kl. XX:08 skifter computeren til Metro-mode!! Det er uanset om jeg arbejder på maskinen (skriver ol.) eller om jeg bare læser på en side. 8 min over hel, skifter den som om jeg havde trykket på Windows-tasten.

Anyone...???!!!????
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2015 - 23:38 #1
Den har jeg godt nok aldrig hørt før:-) Men prøv Classic shell og få windows 7 start menu igen. http://www.classicshell.net/

Ps husk at lukke dit gamle spørgsmål.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2015 - 08:11 #2
Enig i #1
Du vil få en langt bedre startmenu med Classic Shell end det som Windows 8,1 kan tilbyde.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2015 - 10:40 #3
du har et program (sikker en asus-utility) der køres der. Slå den fra.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
02. maj 2015 - 10:55 #4
Jeg kender godt Classic Shell og har også brugt den tidligere, men jeg tvivler på, at det løser problemet da Classic Shell jo ikke fjerner Metro-UI. Der er jo helt klart en eller anden timer-funktion.

ASUS utility? Hmm, det er muligt men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal finde den i givet fald. Jeg syntes jeg har renset min start sekvens op og der ligger ikke noget fra ASUS.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2015 - 11:04 #5
Se også i opgavestyring. Den har jo kald til meget, der kører efter en tidsplan.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
02. maj 2015 - 11:15 #6
Opgavestyring har jeg ikke så meget tjek på. Hvordan kikker jeg den igennem?
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
02. maj 2015 - 11:25 #7
Jeg tror sgu jeg fandt den!!! Der ligger noget ASUS-skrammel der kører hver time 8 minutter over hel. Det ligner noget screen saver.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2015 - 11:27 #8
kør programmet opgavestyring (evt fra windows søg) i højre side er der en 'vis alle kørende opgaver' klik på den, og klik på ting i den liste en ad gangen, til du finder en mulig kandidat. Så kan den afsluttes (eller ret tidsplan for den, hvis den er nødvendig).
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2015 - 11:36 #9
deaktiver dyret, og test 12:08
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
02. maj 2015 - 11:41 #10
Ja, jeg er 99,9% sikker på at jeg har fundet synderen i opgavestyring.

claes57 læg lige et svar så jeg kan lukke og betaler. Jeg ved om det var rigtigt kl 12:08
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2015 - 11:51 #11
Bare læg et svar selv, men tak for buddet.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
02. maj 2015 - 12:11 #12
Problemet løst, lukker og takker for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2015 - 07:22 #13
Det du har deaktiveret, er det det der hedder webstorage?
Denne kunne før i tiden få stifinder til at gå ned.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
03. maj 2015 - 12:49 #14
Som udgangspunkt fjerner jeg alt producentinstalleret crapware, herunder div. spil og prøveversioner af Bullguard, MS Office  og andet. Så ja, Webstorage er afinstalleret.

Jeg havde tilsyneladende overset en ASUS screen saver, det er væk nu også og problemet er løst.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2015 - 17:54 #15
Ok. Tak for info :-)