Avatar billede Xenu Juniormester
14. maj 2015 - 03:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Selvslukkende Cigaretter

Nogen der ved hvad det er man gør eller ikke gør ved Cigaretter så de går ud af sig selv?

Det eneste jeg har hørt, er at de behandler dem med et kemikalie 3-4 steder på en cigaret, enten på papiret eller i selve tobakken.

En anden version er at de, undlader at bruge et kemikalie (som holder liv i gløden) visse steder i cigaretten.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2015 - 09:29 #1
En cigaret består af fintskåret tobak, som er rullet i papir. Papiret er imprægneret med salpeter, som gør, at cigaretten kan brænde af sig selv.
jf http://da.m.wikipedia.org/wiki/Cigaret
Så de har bare fjernet salpeter fra papiret (sundere?)
Avatar billede Xenu Juniormester
14. maj 2015 - 11:59 #2
Super - smid et svar!
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2015 - 12:02 #3
bare luk selv, men tak for buddet.
Avatar billede Xenu Juniormester
14. maj 2015 - 12:12 #4
Hmm... Nå men så må du tage på dig at jeg nu holder op med at ryge! :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2015 - 12:24 #5
Det kan jeg godt leve med. Regn lige ud, hvad dit tobakbudget er nu, og få din bank til at overføre det beløb til en opsparingskonto. Så er der til en festlig weekend ind i mellem. :)