Avatar billede FireSun Praktikant
15. maj 2015 - 13:12 Der er 3 kommentarer

Er denne pc god nok?

Hej. Jeg skal snart have en ny maskine.

Jeg arbejder i meget tunge programmer som VMware, Adobe after effects. Jeg spiller også nogen af de nyeste spil.

Jeg har kik på en pc med følgende. Vil i mene, at det er nok hvis jeg gerne vil kunne bruge den de næste 3 år uden de store problemer?

Intel® Core™ i7-4790K 4x4.00GHz (Turbo 4.40GHz)

16 GB Kingston HyperX Beast DDR3

GTX980
Avatar billede Slater Ekspert
15. maj 2015 - 15:59 #1
Ja.

Men rent bortset fra det, kan du næsten ikke få noget der er bedre end det setup i dag.
Bortset fra noget helt absurd som et TITAN X, som mere er beregnet til tunge CAD opgaver end spil, så er 980 det bedste kort på markedet i dag, 16 GB RAM er rigeligt højt (og nemt at opgradere i fremtiden, skulle det ikke være nok alligevel), typen er god, og 4790K er også omtrent den bedste all-round CPU du kan få.

Det er lidt som at spørge om en Bugatti Veyron SS nu er hurtig nok til ens brug. Det er ligegyldigt, for der findes ikke noget hurtigere.

Okay, du kunne sætte en ekstra 980'er i SLI, men det kan du altid gøre senere, hvis du virkelig ikke er tilfreds.
Avatar billede FireSun Praktikant
16. juni 2015 - 09:50 #2
Tak. send svar. :)
Avatar billede Slater Ekspert
18. juni 2015 - 17:51 #3
Skal måske så lige nævne, at GTX 980 Ti netop er udkommet siden jeg skrev svaret sidst. Det er et bedre kort, men koster også omkring 6000 kr herhjemme. Du har ikke brug for det - men det findes.