Avatar billede Chonder Juniormester
17. maj 2015 - 16:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"System" bruger 100% af disken

Hej

Jeg har i de sidste par dage oplevet at min computer fryser og bliver utrolig langsom. Når jeg tjekker joblisten, siger den at "System" bruger 100% af disken.
Jeg har kigget på internettet efter løsninger. Jeg har prøvet følgende:

Stoppet "Background intelligent transfer service"
Stoppet "Superfetch"
Stoppet "Windows search"
Skiftet den virtuelle hukommelse fra selv at adminstrere sidefilstørrelsen for alle drev, til størrelse ved start, 6000 mb og maksimal størrelse, 12000 mb.
Jeg har defragmenteret mit drev med programmet "System mechanic"
Og jeg har downloadet alt hvad der var under windows update.

Computeren jeg bruger er en MSI GE60
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4200m,
CPU: 2,50 GHz
Ram: 6,00 GB

Håber i kan hjælpe mig!
Avatar billede Blueeyez Mester
17. maj 2015 - 17:48 #1
Under computer højreklik da på c drevet og fortæl os hvor meget plads der er og hvor meget der er brugt...

Kan tænkes at være system gendannelsespunkter der fylder...
Iøvrigt skal man undlade at bruge 25% af ens disk det gælder både mekaniske og ssd...
Avatar billede Chonder Juniormester
17. maj 2015 - 19:10 #2
På c drevet er der 309 GB i alt og 40 GB ledig
Avatar billede Blueeyez Mester
17. maj 2015 - 19:18 #3
Okay, du har ikke en data disk som noget af dataen derpå kan flyttes over på?

Er det iøvrigt ikke cpu den bruger 100% af?
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2015 - 20:46 #4
Jeg har defragmenteret mit drev med programmet "System mechanic"

Jeg kender ikke programmet faktisk er første gang jeg hører om det - Defraggler er gratis og jeg vil tro de fleste her inde i dette forum kan anbefale det.
https://www.piriform.com/defraggler
Avatar billede Chonder Juniormester
18. maj 2015 - 17:49 #5
Hej

Jeg tror jeg har løst problemet nu.
Jeg skulle ind og slå noget der hedder "superfetch" fra.