Avatar billede cloud-user Nybegynder
19. maj 2015 - 14:08 Der er 2 kommentarer

Send mail når der oprettes en ny record

Hej Allesammen.

jeg har et ønske om at få en mail tilsendt når der bliver oprettet en DB record.

Jeg har en import funktion til import af personer, jeg vil gerne have at hvis der bliver oprettet f.eks 5-10 personer at de så bliver listet op i en tabel som HTML indhold i en mail.

jeg er helt blank med mail funktionen :) men DB delen kører ..

Håber at i kan hjælpe :)
Avatar billede moddi100 Seniormester
19. maj 2015 - 15:12 #1
Lav et cronjob (et script der kaldes automatisk), der så med jævne intervaller holder øje med din database. Hvis der så tilføjes nye rækker, ja så skal den hente dem ud, og generere alm. html ud fra det.

Bruger man så phpmailer, kan den uden videre sende det som HTML. Andre programmeringssprog end PHP har lignende biblioteker, men princippet er det samme.

Hvor langt er du?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2015 - 16:23 #2