Avatar billede mijaysen Praktikant
19. maj 2015 - 17:17 Der er 10 kommentarer

Intel I5-2500K, bliver for varm under stresstest

Hej Eksperter

Jeg har en I5-2500K, ikke overclocked, og kommer helt op på 98 grader under stresstest, på under 1 minut. Den holder sig dog der eller under så min PC lukker ikke bare ned, men jeg synes det er en alt for høj temperatur, eller hvad? Der er dog kun box cooler på, men synes jeg kan læse mig til den skal være 70-80 grader under stresstest.

Er der noget jeg kan gøre?, Har allerede renset køleren for støv, og skjoldene på pcen taget af.

Screenshot af temps.(Brugte BurnInTest(CPU + RAM) og prime95):

http://s7.postimg.org/4qb7f4q7f/temp.png
Avatar billede sonalias Seniormester
20. maj 2015 - 10:29 #1
Ny kølepasta!!! Og 98 er for højt, for den kan holde til det, men du beskadiger den på sigt!
Skaf noget nyt kølepasta og prøv igen, box cooler skulle gerne kunne holde den på MAKS 80.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2015 - 10:45 #2
Vil anbefale Gelid GoExtreme..
Hvilken cpu køler har du? Du skal jo ikke bruge en standard cpu køler, men en der faktisk er egnet til denne cpu.. Det er jo ikke en svag cpu!
Avatar billede sonalias Seniormester
20. maj 2015 - 15:19 #3
Han skriver han bruger box cooler... :) Har selv haft 2500k og kom ikke over 80 ved stresstest (UDEN OC!!) med box cooler.
Avatar billede mijaysen Praktikant
20. maj 2015 - 17:41 #4
Tak for jeres svar, vil prøve med nyt kølerpasta, men f*ndme om min strømforsyning også er gået itu nu. Jeg har bestilt en ny + noget kølepasta, melder tilbage når jeg modtager og får testet, men mange tak for jeres svar
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2015 - 21:26 #5
Hvilket kølepasta har du bestilt?
Avatar billede mijaysen Praktikant
20. maj 2015 - 21:57 #6
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2015 - 22:08 #7
Det kan gøre en stor forskel.. Mange foretrækker Artic MC4, jeg selv har god erfaring med Artic silver 5 og Gelid GoExtreme..

Jo bedre kølepasta desto bedre bliver kølingen.. Der er jo et marked, så det er ikke hips som haps hvad man vælger :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2015 - 22:09 #8
Køber selv kølepasta igennem coolerkit.dk
Avatar billede mijaysen Praktikant
20. maj 2015 - 23:55 #9
Nu er den bestilt så prøver med den, og er jeg ikke tilfreds så overlever jeg nok de 34kr :P

Synes nu det lyder som noget fint kølepasta "Arctic Cooling MX-2 er blandt de bedste kølepastaer på markedet", men kan man jo bare skrive, betyder jo ikke være rigtigt
http://www.coolerkit.dk/shop/arctic-cooling-mx-2-2559p.html
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2015 - 11:31 #10
tja, hvis nye produkter blev ringere, så ville de jo tabe på udviklingen ;-)

Et par ting du skal huske når du skifter kølepasta.

Rense cpu og køle blokken med isopropanol (Købes i Matas)
Du må IKKE sætte fingre på cpu eller køle blokken efterfølgende, da det vil efterlade mikroskopiske aftryk / ligesom finger aftryk..

Du vil næppe opleve den store temperatur forskel til at starte med, da kølepastaen lige skal være varm i lidt tid.. du bør dog holde den på under 70 grader (Det anbefaler jeg).. faktisk jo lavere desto bedre..

Husk os at rense blæseren for støv samt køleblokken.. Det har os en del at sige..