Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
11. juni 2015 - 01:08 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Bærbar hakker efter opstart

Hej Eksperter...
Jeg prøver lige igen,har haft spørgsmålet oprettet en gang, men fik ingen svar overovedet. Så prøver lige igen med MANGE flere points, da det virkeligt er et problem som frustrerer mig!!

Jeg har et problem med min Asus N53S hakker efter opstart, når den er "kold". Det er ligesom om den lige skal varme op, og så kører den ganske fint...

Det er egentlig et problem der har stået på længe, og troede at den bare trængte til en formatering og geninstallation af windows. Men det hjalp desværre ikke på problemet. :-(

Hakkene kommer med ca. et par sekunders interval gennem mus og tastatur, og det er ærligt talt frustrerende...

Windows er fuldt opdateret, det samme med grafikkortet.

Nogle der har prøvet noget ligende eller som har et bud på hvad problemet skyldes??

Specs: Intel Core i7-2670QM 2,20 GHz, 6GB RAM, Geforce GT 540M, Intel HD Graphics 3000 (Integreret), Windows 7.

Mvh hoeeg87
Avatar billede hjolsen Ekspert
11. juni 2015 - 07:28 #1
Synderen kan være et program/service der sluger for mange kræfter under/ved opstart (eller en service med forsinket start ).
Prøv at deaktivere alt unødvendigt i msconfig , også under service.
Avatar billede Jensen DK Novice
11. juni 2015 - 10:47 #2
Måske dit grafikkort skal opdateres.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
11. juni 2015 - 18:37 #3
Hjolsen - Har prøvet at deaktiver alle "ikke" microsoft tjenester... Men det ser ikke ud til at være problemet...
Det jeg synes er mærkeligt er, at det kun er når computeren er "kold"... Hvis den er varm og jeg så genstarter er der ingen problemer, kun hvis den har været slukket i længere tid, og jeg så tænder den... Har dog aldrig haft en computer som skulle varme op ligesom en diesel motor. hehe

Silbidor - Alle drivere er fuldt opdateret... Har også prøvet at fjerne grafik driveren i enhedshåndtering og installer på ny. Men det tyder ikke på det er grafikkortet som er problemet... Det var nemlig også min første indskydelse...

Mange tak for hurtig svar!!
Avatar billede hjolsen Ekspert
11. juni 2015 - 22:29 #4
Det næste jeg ville prøve :
chekke harddisken/filsystem for fejl (chkdsk c: /f )
Se smart status for HD - brug feks HDtune http://www.hdtune.com/download.html

check Windows filer (sfc /scannow)

Desuden chek for malware med Malwarebytes antimalware og ADWcleaner

sker det også i fejlsikret tilstand ( med /uden netværk) ?
Sker det hvis du lukker og straks tænder igen (ikke genstart)?
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
11. juni 2015 - 23:14 #5
Ok har nu prøvet at lukke computeren og starte, og der er ingen problem, da computeren har været tændt længe...
Prøver at tænde den i morgen i fejlsikret når den er "kold", for at se om problemet også er der...

Har prøvet chekke harddisken/filsystemet for fejl...
Men det er ligesom om der ikke rigtig sker noget, måske gør jeg det forkert. Taster (chkdsk c: /f) i start og trykker enter... Og en boks popper frem men forsvinder med det samme igen...
Det samme sker når jeg taster (sfc /scannow).

Har renset computeren fuldstændig for malware og virus, og har også formateret og installeret windows på ny.

Har brugt HDtune og kørt en benchmark test...
Kan ikke finde ud af at indsætte billede, men her er resultatet:

HD Tune: ST750LM022 HN-M750MBB Benchmark

Transfer Rate Minimum : 2.2 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 93.3 MB/sec
Transfer Rate Average : 62.6 MB/sec
Access Time          : 17.0 ms
Burst Rate            : 132.8 MB/sec
CPU Usage            : -1.0%
Avatar billede hjolsen Ekspert
12. juni 2015 - 07:15 #6
de to kommandoer skal køres som administrator
Alle programmer --> Tilbehør --> højreklik på kommandoprompt --> vælg kør som administrator
Skriv kommandoerne heri !

HD Tune: Hvad stod der under smart (advarser ?)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2015 - 15:39 #7
Har du det der hedder Asus Webstorage kørende under opstart?
Det kan give forskellige problemer. Blandt andet kan stifinderen lukke ned og melde fejl.
Prøv at hente CCleaner og gå i værktøjer opstart og fortæl hvad der kører under Windows og planlagte opgaver?

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
13. juni 2015 - 02:46 #8
Ok nu er jeg snot forvirret!
Da jeg tændte computeren i aften, var der absolut intet. Den kørte som smurt... Jeg opdagede igår at der manglede en ethernet driver og så var der et problem med en bluetooth driver. Jeg fik dem hentet inde på Asus' hjemmeside og installeret. Kan det have noget med dem at gøre?

Har nu fået tjekket harddisken/filsystemet for fejl, og den fandt ingen fejl..
Det samme med windows filer..
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
13. juni 2015 - 02:54 #9
220661 - Nej har ikke Asus Webstorage kørende..

Under opstart (windows) har jeg følgende kørende:
Ja    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Nej    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Nej    HKCU:Run    DAEMON Tools Lite    Disc Soft Ltd    "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
Nej    HKCU:Run    Steam    Valve Corporation    "C:\Program Files (x86)\Steam\steam.exe" -silent
Ja    HKLM:Run    AthBtTray    Atheros Commnucations    "C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\AthBtTray.exe"
Ja    HKLM:Run    AtherosBtStack    Atheros Communications    "C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\BtvStack.exe"
Ja    HKLM:Run    FLxHCIm    Windows (R) Win 7 DDK provider    "C:\Program Files\Fresco Logic Inc\Fresco Logic USB3.0 Host Controller\host\FLxHCIm.exe"
Ja    HKLM:Run    HotKeysCmds    Intel Corporation    "C:\Windows\system32\hkcmd.exe"
Ja    HKLM:Run    IgfxTray    Intel Corporation    "C:\Windows\system32\igfxtray.exe"
Ja    HKLM:Run    NvBackend    NVIDIA Corporation    "C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\Update Core\NvBackend.exe"
Ja    HKLM:Run    Persistence    Intel Corporation    "C:\Windows\system32\igfxpers.exe"
Ja    HKLM:Run    RtHDVBg    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVBg64.exe /SF3
Ja    HKLM:Run    RtHDVCpl    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Ja    HKLM:Run    ShadowPlay    Microsoft Corporation    C:\Windows\system32\rundll32.exe C:\Windows\system32\nvspcap64.dll,ShadowPlayOnSystemStart
Ja    HKLM:Run    snp2uvc    Sonix Technology Co., Ltd.    C:\Windows\vsnp2uvc.exe
Ja    HKLM:Run    SynTPEnh    Synaptics Incorporated    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

Og skemalagte opgaver:
Ja    Task    CCleanerSkipUAC    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" $(Arg0)
Ja    Task    GoogleUpdateTaskMachineCore    Google Inc.    C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe /c
Ja    Task    GoogleUpdateTaskMachineUA    Google Inc.    C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe /ua /installsource scheduler

Jeg er så taknemmelig over i vil sætte lidt tid af til at hjælpe..
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2015 - 07:25 #10
Er der drivere der ikke fungerer vil den forsøge at starte den hardware op når du booter op. Noget af problemet kan have ligget der, men der kan også have været andre tjenester/programmer der gør at den hakker. Med hensyn til opstart kan følgende godt deaktiveres:

CCleaner monitoring (Du kører programmet manuelt en gang hver uge/14 dag efter computerbrug)

IgfxTray (Er så vidt jeg husker noget helper i forbindelse med grafik, som også kan deaktiveres)

vsnp2uvc.exe (Tilknyttet Sonix kamera)

Ellers er der ikke mere jeg ville deaktivere.

Mangler du efterfølgende funktioner må du blot aktivere dem igen :-)
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
13. juni 2015 - 15:52 #11
Computeren virker perfekt nu... Så det har været fordi at der var problem med disse drivere.

Hvem skal have mine points?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2015 - 20:15 #12
Du har jo selv løst problemet ved at opdatere de drivere som der fik den til at hakke. Så der er vel ikke nogen af hjælperne der har bidraget med løsningen.
Eller er jeg forket på den?

Hvis du derimod vil uddele som tak for hjælpen, beder du blot disse hjælpere om at lægge svar, som du alle accepterer.
Hvis ikke, lægger du selv svar og lukker.
Fortsat god aften :-)
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
14. juni 2015 - 01:43 #13
Kan jeg dele min point uddeling?
Jeg vil gerne give som tak for hjælpen til 220661 og Hjolsen..

Mange tak for jeres hjælp...
Om ikke andet end at blive lidt klogere på windows... :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2015 - 07:47 #14
Ja du kan dele lige som du lyster, da der kommer en boks op der fortæller hvordan de skal deles. Husk blot at markere alle svar når de er lagt.
Fortsat god dag?
Så skal vi blot vente på hjolsens svar :-)
Avatar billede hjolsen Ekspert
14. juni 2015 - 08:03 #15
Bare godt det virker !