Avatar billede ivanouw Novice
15. juni 2015 - 14:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilslutte Win7 PC til hjemmenetværk med XP

Jeg har tilføjet en WIN7 PC til mit hjemmenetværk. Den kan fint få forbindelse udadtil, og den angiver at kontakte internetet via mit hjemmenetværk, men jeg kan ikke få forbindelse til eller fra de andre PC'er på netværket. De andre PC'er er Win XP'er. Er det derfor?
Hvad skal jeg gøre.

mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2015 - 18:43 #1
Fra win7 kom begrebet 'hjemmegruppe' ind - og det mangler i xp. Det har noget med sikkerhed og kendt gruppe af pc'er at gøre.
Men vedr xp - det har ikke været understøttet i lang tid - så overvej at opgradere til win10, eller skift til linux.
Avatar billede ivanouw Novice
15. juni 2015 - 19:07 #2
Der er bare det ved det at jeg allerede har en Win7 PC tilknyttet hjemmenetværket, så det kan godt lade sig gøre. Jeg mangler bare at finde ud af hvordan jeg får den nye Win7 PC med på nettet.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2015 - 20:59 #3
jeg synes at huske, at der i netværk-indstillinger et sted var en mulighed for at kopiere opsætning til usb-stick, så den kunne indlæses på en anden pc. Hvis du kan finden den på den fungerende win7, så burde den opsætning kunne indlæses på den nye win7.
Avatar billede ivanouw Novice
15. juni 2015 - 22:21 #4
Tak for hjælpen.
I mellemtiden har jeg fundet et par guides, som (næsten) virker. Jeg kan stadig ikke komme ind på drevene på Win7 PC'en, men jeg kan fra denne komme ind på drevene fra de andre, og få adgang til printer.

http://www.howtogeek.com/howto/15247/complete-guide-to-networking-windows-7-with-xp-and-vista/

http://www.howtogeek.com/howto/windows-7/share-files-and-printers-between-windows-7-and-xp/