Avatar billede ole_viller Mester
16. juni 2015 - 09:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sorterings-problemer ved betinget vlookup

Indberetning af ændringer i arbejdstid.

En gruppe medarbejdere har mulighed for at flexe i deres arbejdstid - altså arbejde mere nogle dage og så mindre andre.

Faneblad "indberetning"
Her registreres ændringer i arbejdstiden. Der registreres dato (kolonne-A), medarbejder (B), start-tid (C), slut-tid (D), mere eller mindre arbejde (E) og kort beskrivelse af årsag (G). I kolonne-F beregnes, hvor mange timer det drejer sig om.

Faneblad "enkelt person"
Her vælger man i celle A1 navnet på en medabejder, hvorefter man kan se, hvad der er registreret for den pågældende.

Problem
Hvis to personer har ændringer samme dag, risikerer man at få forkerte oplysninger på "enkelt person". Det afhænger af, hvordan registreringerne er sorteret på faneblad "registreringer".
I filen har Helle og Jens begge ændringer d. 01.04.2015 Både Janne og Jens har ændringer d. 18.06.15
Er der nogen, som kan se, hvad jeg har gjort galt?

Filen ligger her: http://gratisupload.dk/f/8s8mh33fo0/

Venlig hilsen
Ole Viller, Randers
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
16. juni 2015 - 13:09 #1
Jeg har lavet min egen formel da jeg finder det lettere end at dechifrere andres.

http://gratisupload.dk/f/8s8pawc5ir/
Avatar billede ole_viller Mester
17. juni 2015 - 09:39 #2
Hej xl-Enthusiast.
Tak for dit bud.
Jeg synes desværre ikke rigtig, det virker.
Hvis du vælger jens som "vaelgt_person", er der ingen problemer.
Men hvis du vælger janne eller helle, kommer der fejl i kolonne B-F

Venlig hilsen
Ole Viller, Randers
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. juni 2015 - 11:42 #3
Jeg har kun indsat min egen formel i kolonne E. Hvis du kan/vil bruge denne formel skal du tilrette den og indsætte den i de andre kolonner (eller ud fra min formel finde ud af hvordan din egen skal tilrettes).
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. juni 2015 - 13:30 #4
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
22. juni 2015 - 15:21 #5
Hvad med en lillebitte kommentar til den der prøver at hjælpe dig med noget du har bedt om hjælp til?
Avatar billede ole_viller Mester
21. juli 2015 - 21:55 #6
Hej xl-Enthusiast.
Undskyld - jeg havde vist glemt dig - og har været på ferie.
Takket være din hjælp, fik jeg det til at virke - med lidt modifikationer.

Smid et svar - så får du selvfølgelig point.

Venlig hilsen
Ole Viller, Randers
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
22. juli 2015 - 10:54 #7
OK.