Avatar billede 4zaken Novice
17. juni 2015 - 14:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Korrekt visning i browser, forkert visning på tv

Hej eksperter,

Jeg har lavet en infoskærm som næsten er klar til launch. Jeg har dog et lille problem.
Link: http://jjeppesen.dk/aftc/infoscreen/

Når jeg åbner siden i min browser, vises der 4 begivenheder med den korrekte information, trukket ned fra Google Kalender.

Når jeg til gengæld åbner siden på en Raspberry Pi, koblet til et Philips tv, vises de 4 begivenheder, men i bunden vises måneden ikke.
Screenshot: http://imgur.com/uHgiNzq

Hvordan kan koden og kalenderbegivenheden være rigtig, men vises forkert på Raspberry? Er det noget lokalt i Linux? Jeg forstår det slet ikke.
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juni 2015 - 21:54 #1
Prøv at vis et billede som du mener er korrekt ?
Jeg har ikke måned på min "browser", men ved heller ikke hvor jeg skal kigge. :o)
Avatar billede 4zaken Novice
17. juni 2015 - 22:05 #2
http://imgur.com/ygZE0Jw

Her kan man se, hvordan alle 4 begivenheder har en dag og en dato.
Forskellen fra billedet fra tvet er, at den nederste begivenhed ikke har en måned skrevet på det billede.

Giver ingen mening i mit hoved..
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. juni 2015 - 10:57 #3
Du laver noget "formatDate" på dine datoer.
Kunne det ske der er en "fejl" i den kode, når den afvikles på TV ?
Bare en tanke.
For ellers giver det slet ikke mening nej.
Jeg ville nok prøve at udskrive "eventDate" i rå format i første omgang og se om det virker.
Avatar billede 4zaken Novice
23. juni 2015 - 08:48 #4
Jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvad du mener, jeg har kun forstand på HTML og indsættelse af JavaScript. At lave om i koden er svært nok for mig, så at ændre hvad den udskriver er helt udelukket :)

formatDate kører jeg stadig på serveren, og den viser det jo rigtigt i en browser. På tvet kører den via en Raspberry Pi server's browser, så i princippet vises den stadig i en browser.
Det giver nul mening for mig :/
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. juni 2015 - 11:59 #5
formatDate() afvikles netop som javascript og det er klienten der tager sig af den del.
Så den kan sagtens snyde fra klient til klient.

Har du adgang til de forskellige klienter?
Du kunne jo som forsøge bare lave:

function formatDate(strDate, strFormat) {
      var fd, arrDate, am, time;

Tilføj:

function formatDate(strDate, strFormat) {
      alert(strDate);
      alert(strFormat);
      var fd, arrDate, am, time;

Så burde den popup med nogle info.
Men hvis din løsning er "live", vil det ikke se godt ud som enduser. :o)
Avatar billede 4zaken Novice
23. juni 2015 - 12:23 #6
Det har rettet sig selv pt, men din løsning giver god mening hvis det kommer igen, så kan jeg da teste om det er Raspberry som kører forkert tid.
Gider du smide et svar? :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. juni 2015 - 13:40 #7
SvaR!
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2015 - 08:23 #8
Takker for point.