Avatar billede Laksergodt Novice
18. juni 2015 - 14:43 Der er 1 kommentar

Sløret/uskarpt på PC

Jeg har lige købt ny bærbar til studiebrug. Har så det problem, at når jeg går ind i et program som fx Spotify, står det hele meget sløret hvorimod ude på skrivebordet og i fx internet-browseren står det knivskarpt. Også i Skype står det meget utydeligt, som i Spotify.
Er der nogen som har en forklaring på dette? Jeg har prøvet at opdatere grafikdriver til Intel HD, men synes ikke rigtigt det vil virke. Men kan det være noget så simpelt som dette, der skyldes at det står så uskarpt i visse programmer?

Håber meget på en forklaring hurtigst muligt, da jeg så ellers har tænkt mig at smide den tilbage i hovedet på Computersalg.dk hvor jeg har købt den.

Tak på forhånd.

Lidt info om bærbaren:

ASUS ZENBOOK UX303LA-R4303H - 13.3" - Core i5 5200U - Windows 8.1 64-bit - 8 GB RAM - 128 GB SSD
Produkttype    Ultrabook
Operativsystem    Windows 8.1 64-bit
Processor    Intel Core i5 (5. Gen) 5200U / 2.2 GHz ( 2.7 GHz ) / 3 MB Cache
Hukommelse    8 GB DDR3L
Lagring    128 GB SSD
Optisk drev    Intet optisk drev
Billedskærm    13.3" LED baglys 1920 x 1080 / Full HD
Grafik    Intel HD Graphics 5500
Netværk    Bluetooth 4.0, 802.11ac
Batteri    3-cellet - op til 7 timer
Farve    Røget brunt spin (LCD-dække), røget brun hårlinje (topetui)
Dimensioner (B x D x H)    32.3 cm x 22.3 cm x 1.92 cm
Vægt    1.45 kg
Miljømæssige standarder    ENERGY STAR kvalificeret
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2015 - 17:55 #1
hvis det er apps, du kører, så drop dem og hent win7-skrivebordsversionen.