Avatar billede sth Novice
19. juni 2015 - 13:17 Der er 5 kommentarer

Data fra Access

Hej

jeg har brug for at kunne hente nogle data ud fra en acces database og deter mindst 10 år siden jeg har gjort det sidst, og har problmer medat få det ti lat virke.

Hvilken driver skal jeg bruge på windows server  2008 R2, hvilken connection string skal jeg bruge.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2015 - 16:43 #1
fra en mindst 10 år gammel side:

Set con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set rst = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
con.connectionstring = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("log/postnr.mdb")
con.Open

hvor log/postnr.mdb bare rettes til. Husk, at der skal være læse/skriveadgang til den mappe, databasen ligger i.
Avatar billede sth Novice
22. juni 2015 - 14:21 #2
Hej

får så denne fejl:
ADODB.Connection error '800a0e7a'

Provider cannot be found. It may not be properly installed.

mit eget du er at jeg køre på windows server  2008 R2,og det er 64bit og det skal være 32bit til access.

hvilken driver ville du installere ?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2015 - 14:45 #3
Det er nok fordi mit kørte på IIS. Kan du ikke indlæse access på en pc og så trække data ud / eksportere derfra?
Avatar billede sth Novice
06. juli 2015 - 07:48 #4
fandt en løsning, kom med et svar :-)
Avatar billede sth Novice
18. december 2015 - 15:48 #5
lukker