Avatar billede jenslund Juniormester
22. juni 2015 - 20:16 Der er 3 kommentarer

Cursor og skrivebord fryser

Hej,

Jeg starter min computer, der er en asus bærbar, får et loginbillede, hvor jeg taster password. På dette loginbillede virker cursoren fint.

Jeg logger ind og mit skrivebord åbner. Efter ca. 20 sek. holder cursoren op med at virke og skrivebordet sætter sig ligesom, ved at farverne ændres en lille smule.

Herfra kan jeg ikke tilgå noget, da win8 er så viseligt indrettet, at man ikke kan tappe sig rundt mellem tingene, som man kunne i gamle dage.

(Det er dog lykkedes via app-menuen (som jeg skifter til med win-tasten) at starte mit antivirusprogram og kører pt full scan.)

Er der blandt jer nogen, der har oplevet denne problematik og har et forslag til, hvad jeg kan gøre.

VH Jens
Avatar billede bas Forsker
22. juni 2015 - 20:33 #1
Hej

Du har ikke installeret noget software - antivirus eller  lign. -
der starter sammen med Windows, og som bruger mange ressourcer?
Avatar billede jenslund Juniormester
22. juni 2015 - 20:57 #2
Hej,

Har fundet fejlen - det var en fejl 40.
Tastetur-genvejen der låser cursoren sidder lige ved siden af genvejstasten til volumen. Jeg er af vanvare kommet til at låse cursoren uden at opdage det ... og viste ærligt talt ikke, der var en knap til lige det.

Beklager ulejligheden.

Jens
Avatar billede bas Forsker
23. juni 2015 - 16:59 #3
Hej

Helt i orden.
Godt, at du fandt ud af det.

Du kan bare selv poste et svar og lukke sagen.

/Martin