Avatar billede TheresaD Juniormester
29. juni 2015 - 13:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

auto start af makro på bestemt tidspunkt

Hej jeg vil høre om det er muligt at programmere en makro som automatisk starter op kl. 04.00 selvom Excel arket er lukket ned på computeren?

Altså det den skal gøre er:

Kl. 04.00 åbner den automatisk Excel arket op og starter makroen, og når den er færdig, gemmer den data og lukke Excel arket ned igen.

Er dette muligt?
Avatar billede kgkg Nybegynder
29. juni 2015 - 19:14 #1
En makro kan kun køres, hvis excel dokumentet er åbnet, da makroen, jo er i excel arket,

Du kan se en video om hvordan du eksekvere en makro når excel dokumentet åbnes her: https://www.youtube.com/watch?v=cFuRfaWfs2M

For at åbne dit excel dokument kl. 04.00, kan du evt. bruge opgavestyring.
Avatar billede TheresaD Juniormester
30. juni 2015 - 09:28 #2
Perfekt det med opgavestyring.

Jeg har dog brug for at makroen starter op på et bestemt klokkeslæt, og når den er kørt gemmer og lukker ned bagefter.

Det er ikke en mulighed at makroen starter af sig selv når arket bliver åbnet. For jeg skal arbejde med arket flere gange om dagen, jeg har bare brug for at den opdatere alt dataen i løbet af natten.

Men ved desværre ikke hvordan jeg laver denne makro
Avatar billede TheresaD Juniormester
30. juni 2015 - 12:36 #3
har prøvet med denne kode:

Private Sub Workbook_Open()

    Application.OnTime TimeValue("12:35:00"), "TidMakro"

End Sub

Men kan ikke få den til at starte makroen op.
Avatar billede TheresaD Juniormester
30. juni 2015 - 13:46 #4
Har fået den til at starte automatisk nu.

Skulle bare lukke Excel ned og åbne det igen.

Jeg har dog et problem tilbage.

min kode til at automatisk at gemme virker, men min kode til at lukke ned virker ikke perfekt. Den lukker kun regnearket ned, den lukker ikke programmet Excel ned, hvilket er det jeg vil have den skal gøre.

Hvilken kode skal jeg bruge til at lukke Excel ned med?
Avatar billede TheresaD Juniormester
30. juni 2015 - 13:58 #5
Har løst det

Application.Quit