Avatar billede lisc Juniormester
30. juni 2015 - 12:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tastatur på labtop får curser til at springe

Hej.
Når jeg skriver på min labtop, så hopper curseren (og dermed den efterfølgende tekst) pludselig et andet sted hen i teksten. Jeg har så fundet ud af, at den hopper der hen hvor musen sidst havde placeret curseren. Jeg har så hørt at der er andre der også har oplevet det problem med deres labtop.
Hvorfor sker det og er der noget jeg kan gøre ved det? min labtop er ved at være halvgammel, så det bliver for dyrt at få den repareret, men jeg har også hørt om helt nye labtops med samme problem.

Vh
Lisbeth
Avatar billede FastEthernet Novice
30. juni 2015 - 17:41 #1
Det sker højst sandsynligt fordi du kommer til at ramme musepladen når du skriver. På langt de fleste laptops kan du deaktivere musepladen ved at trykke på Fn-tasten + en af F-tasterne (kig efter en tast med et ikon der ligner musepladen). Prøv dette og se om det ikke løser dit problem.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juni 2015 - 17:49 #2
Hvis du bruger USB/Trådløs kan du på de fleste Lab top i kontrolpanelet Mus slå Mouespadden fra! se efter Synaptik tegnet.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juni 2015 - 18:16 #3
Avatar billede lisc Juniormester
01. juli 2015 - 07:43 #4
God morgen.
Jamen I har jo fuldstændig ret! Og nu fik jeg det til at virke både på min bærbare der hjemme og på den på arbejde, hvor jeg har et trådløst tastatur til. Det problem har generet mig i uanede tider. TUSIND TAK!!

Nu skal en af jer bare skrive et svar så jeg kan afgive points.

:0)
Lisbeth
Avatar billede FastEthernet Novice
01. juli 2015 - 13:00 #5
Deler gerne point med poko1..
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juli 2015 - 13:50 #6
Jammen Tak for det!
Avatar billede lisc Juniormester
02. juli 2015 - 07:46 #7
Øhh, poko1, min fejl. Ved ikke hvordan man deler points.
Men du må da også gerne få 30 hvis du skriver et svar ;0) Har points nok at dele ud af.
:0)
Lisbeth
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2015 - 08:18 #8
Det er såmænd ikke vigtigt for mig med point! Jeg har rigeligt men for en ordens skyld ville det jo være rart at vide hvilken løsning der var den rigtige så andre kunne bruge Hjælpen :-)
Avatar billede lisc Juniormester
02. juli 2015 - 08:43 #9
Helt klart. Min fejl, jeg vidste ikke man kunne markere to svar :0)
Det overordnede svar er i sidste ende at deaktivere touchpad. At et aktivt touchpad også kan påvirke et eksternt tastatur var en super bonusinformation.

:0)
Lisbeth
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2015 - 08:54 #10
Tak for ingen svar ?
Avatar billede lisc Juniormester
02. juli 2015 - 09:04 #11
Nej, Tak for supplerende bonussvar
Avatar billede FastEthernet Novice
02. juli 2015 - 12:00 #12
Lisbeth, jeg tror poko1 er interesseret i at høre, om du løste problemet ved at trykke på et par taster på tastaturet, eller om du gjorde det igennem Kontrolpanelet :-)
Avatar billede lisc Juniormester
02. juli 2015 - 12:58 #13
Nååå... Jeg løste problemet med et par taster på tastaturet :0) Lige netop Fn + en F-taste.