Avatar billede stevenjensen Praktikant
11. juli 2015 - 21:48 Der er 2 kommentarer

Printer der for en gangs skyld virker?

Hej alle,
Jeg bøvler så meget med min printer og alle de andre printere jeg har haft. Jeg er en utålmodig mand så når lortet ikke makker ret så ryger det ud af vinduet. Jeg skal bruge noget som bare virker og som spytter papir ud uden brok. Jeg har hørt at en laser printer skulle være det bedste. Sort/hvid er ganske fint. Nogle der kan anbefale noget? Jeg søger en printer som er det samme som Nilfisk er i støvsugere. Ikke mere skrammel.
Avatar billede Xenu Juniormester
11. juli 2015 - 22:16 #1
Køb en brugt kontorprinter:http://www.officeworld.dk/kopimaskiner-brugte/24/

Den er testet og sikkert til salg fordi den virker :-)
12. juli 2015 - 11:29 #2
Jeg forstår hvad du mener.
Men en printer er mere kompliceret, end en  støvsuger. Så du må ikke forventer at det er 100% smertefrit.

Jeg fortrækker selv laser, men blæk er blevet meget bedre.
Blækket tørrer ikke ud, som det gjorde tidligere. Blæk er blevet billigere en laser pr. skrevet side. Og de er hurtige.
Og hvis du bruger en laser længe nok, skal der skiftes transfer kit og fuser. Det gør at laser i dag er lidt dyre end blæk.
Blæk bliver heller ikke for gammelt, i samme grad som det gjorde tidligere. Og det siges at det ikke flyder ud så meget som det gjorde, hvis papiret bliver vådt.

Printer skal bruges, ligesom en bil, ellers "gror" den sammen.
Pickup rullerne tørrer ud. Hvis den står et sted hvor der kommer meget snavs i den, så vil det også give problemer.

Du skal også tænke lidt over hvad du skal bruge din printer til.
Jeg har set du skriver s/h, sidst jeg ledte efter en billig s/h laser, kunne jeg ikke finde noget.
Skal du skrive billeder ud, så vil jeg sige blæk.
Skal du skrive visit kort ud, skal du kikke på papir gangen i printeren, for så skal den helst det fladt igennem.
Skal du skrive labels ud, så skriv dem i hånden, med en kuglepen.

For mit eget vedkommen, er jeg gået alt i en vejen, både med printer og PC.
Jeg har haft en HP farvelaser alt i en, netværks printer i 5 - 6 år. Og den har aldrig slået en prut, selv om den står i stuen, bag en dør til forgangen, den er bare ikke god til visit kort.

Jeg har så lige fået en ny, i denne uge, af min arbejdsgiver, da jeg nu skal have hjemme kontor.
Og det er sådan en fætter:
http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=hp%20laser%20m277
jeg valgte dw modellen.
Og den kom med toner patroner installeret, så du skal bare tage den ud af kassen, hive tapen af, putte papir i, sætte strøm til, og så kan du skrive ud fra alt (næsten).

Den er hurtigere, larme mindre og bruger mindre strøm end den gamle.
Der er lige nogle ting omkring at vække den fra dvale, med print spooleren, jeg skal kikke på.
Men vi havde også lidt problemer med den gamle, under windows 8, når access pointet, havde været slukket.