Avatar billede nicidem Nybegynder
15. juli 2015 - 08:37 Der er 3 kommentarer

Remote galleri management på TV skærme

Hej med jer.

Jeg har en god ven der ønsker at opstille en TV skærm flere steder rundt omkring i verden til fremvisning af sin kunst. Hun vil gerne kunne styre skærmene og hvad de viser fra sin PC. Dvs. de skal kobles til internettet.

Er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan dette kunne lade sig gøre på en nem og ikke alt for dyr måde? Hun har en sponsor, som er villig til at lægge en stor slat penge i, så dyrere muligheder kan også gå an.

Er der fjernsyn som kan remote styres over internettet?

Jeg har tænkt på om en mulighed kunne være at blot browse internettet fra et Smart TV, og så kan hun ændre kunsten på en hjemmeside. Jeg er bare i tvivl om nogle af de nye TV kan browse i fullscreen. :) Det skal jo gerne se prof ud.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2015 - 08:57 #1
for fuld kontrol er det nok lettere med en pc-pind direkte i hdmi på tv/skærm. Så kan pc-pind sættes op med netværk og firewall hjemmefra, og billeder kan vises fx i irfanview slideshow.
dvs tv/skærm kan købes lokalt, og pc-pind opsættes og fremsendes fra dk.
http://www.inputmag.dk/komplet-windows-10-computer-tilfoej-kun-skaerm/
Avatar billede nicidem Nybegynder
02. november 2015 - 07:48 #2
Tak Class. Fed idé, som ville virke. :)
Smid et svar. Løsningen blev dog en hjemmeside i html5 der bliv vist i fullscreen.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2015 - 08:32 #3
Bare luk selv, men tak for budet.