Avatar billede noahandersen Nybegynder
24. juli 2015 - 14:39 Der er 4 kommentarer

Mikrofon duer ikke

Hej alle,

Jeg har det problem at jeg lige er kommet hjem fra ferie, og så finder jeg ud af at min mikrofon pludselig ikke virker mere da jeg skal til at spille.

Jeg har prøvet at afinstallere og installere driverne igen.

Jeg har et MSI Z77A-G45 bundkort, og det er ikke headsettet der er i stykker da jeg har tjekket det på en anden computer, hvor mikrofonen duede uden problemer..
Avatar billede Skifter24 Praktikant
24. juli 2015 - 17:16 #1
Er det på Windows OS?
Og har du et lille hvidt lydikon i din processlinje ?
Hvis ja. Så prøv om du kan højreklikke på lydikonet og gå til optagelses enheder. Indstillinger for lydstyrkeregulering kunne også være en mulighed ?
-----
Hvis det er fordi din pc slet ikke vil genkende enheden. Så gå til enhedshåndtering. Tilslut din enhed og tryk på.
"søg efter hardware ændringer"
Evt, Hvis du bruger usb tilslutning så prøv at skift usb indgang
Avatar billede noahandersen Nybegynder
24. juli 2015 - 18:06 #2
Ja, jeg kører win 7 64 bit.
Har prøvet at være inde under optagelsesenheder, og jeg har skruet helt op for den.

Har prøvet sker ikke noget der er kun
AMD High Definition Audio Device
Realtek High Definition Audio Device

Jeg kører over minijack udgangene så kan ikke skifte den
Avatar billede mathiasfri Nybegynder
25. juli 2015 - 02:15 #3
Har du tjekket om den er sat som standartenhed under Optagelsesenheder?
Prøv også og tjek efter om den er muted på dit headset, hvis du altså kører med headset.
Prøv også og tjek om det er den rigtige der er valgt inde under dit spil. Hvis du kører på Steam, så også tjek om det er den mikrofon du bruger der er sat på inde i Steam indstillingerne.
Avatar billede noahandersen Nybegynder
25. juli 2015 - 10:45 #4
Ja, den er sat som standard. Mit headset er ikke muted.
Har prøvet det på en anden computer hvor der ikke var problemer, har prøvet at "listen to this device" og der kommer der ikke noget lyd ud.