Avatar billede mathiasfri Nybegynder
24. juli 2015 - 16:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PC Lukker Altid Klokken 03:59

Hej.
Jeg fik min nye, ret dyre, computer her for nogle uger siden.
Den har virket helt perfekt og det hele, lige ind til den begyndte på noget underligt.
Hver gang den er tændt 03:59 om natten, lukker den bare ned, det er LIGE på klokkeslaget, altid. Det undrerede jeg mig lidt over, da mit antivirus program eller noget andet ikke kan finde virusser eller andet.
Jeg ved ikke om man kan sætte den til at den slukker på et bestemt tidspunkt, jeg kan ihvertfald ikke finde noget om det under Kontrolpanel?
Når den lukker ned går alt bare i stå på et sekund, også giver den en skærm hvor der står noget lign. med Windows fandt et problem i systemet.
Nogle ideer til at løse problemet?

- Mathias
Avatar billede Skifter24 Praktikant
24. juli 2015 - 17:07 #1
Hej.. Det var da irriterende.!
Jeg er ikke så meget inde  lukke koder, men jeg ved at Windows bruger lukke koden shutdown.
Eks. shutdown/p = Lukker din pc med det samme.
Prøv at kør CMD som admin og skriv shutdown/i Så skulle der gerne dukke et vindue op, hvor der nogle gange kører nogle lukkekoder.
Ellers vil koden shutdown/?  i CMD, give dig en liste over forskellige lukke koder.

Det var lige hvad jeg vidste om at lukke Windows. Jeg går stærkt ud fra at andre herinde ved mere. Evt. En der hedder Kariselarry herinde, han er et geni...
Avatar billede Skifter24 Praktikant
24. juli 2015 - 17:10 #2
Jeg kom lige til at tænke på om det måske også kunne have noget at gøre med din Windows update ?
Hvor meget råder du over den ?
De fleste lader den bare køre helt af sig selv.
Og hvis din update er sat til at genstarte på et bestemt tidspunkt efter hver opdatering ?
Avatar billede kgkg Nybegynder
24. juli 2015 - 19:58 #3
Du skriver lign. med Windows fandt et problem i systemet.

Det lader til at Windows laver en eller anden form for kontrol på dette tidspunkt og fejler.

Åben opgavestyring og se hvilket program som laver noget kl. 03:59 og kig i logbog'en for at se om der logges nogen fejl på dette tidspunkt.
Avatar billede mathiasfri Nybegynder
24. juli 2015 - 22:31 #4
De fleste programmer etc. jeg har opdatere selv.
Jeg laver så også de opdateringer jeg bliver påmindet på osv.
Kan det have noget at køre med med antivirus program? Lige nu har jeg Avast Premier, som prøveperioden er udløbet, men det virker stadig...

Windows Update opdatere jeg når der er påmindelser om det også. Ved ikke om det kan have noget med det at gøre.
Avatar billede mathiasfri Nybegynder
24. juli 2015 - 22:32 #5
Hvordan kommer jeg ind under dette opgavestyring? Kan ikke finde det under søgning eller noget andet?
Avatar billede kgkg Nybegynder
24. juli 2015 - 22:57 #6
Tryk på Windows tasten og skriv: opgavestyring i indtastningsfeltet som er lige over startknappen.

Markøren står allerede og blinker i dette felt. I feltet står der søg i alle programmer og filer med en grå tekst farve.

Vedr. dit antivirus program:
Et antivirus program, hvor prøveperioden er udløbet, opdatere med garanti ikke definitionsfiler. Så det er falsk sikkerhed.
Avatar billede mathiasfri Nybegynder
24. juli 2015 - 23:16 #7
Jeg har Windows 8.1 og der kommer intet resultat frem.
Avatar billede kgkg Nybegynder
24. juli 2015 - 23:29 #8
Ok. Jeg havde fået en eller anden ide om at du kørte Windows 7.

Men opgavestyring hedder stadigvæk opgavestyring i Windows 8.x.

1. Tryk Windows tast + X
2. skriv: Opg eller Opgav, så kommer foreslaget: Planlæg Opgaver.

Planlæg Opgaver er Opgavestyring og det er den du skal have fat i.
Avatar billede mathiasfri Nybegynder
25. juli 2015 - 00:06 #9
Hm, det har noget at gøre med det internet stik jeg har. Den prøver på et eller andet på det tidspunkt.
Den er sat til et forkert styresystem, ved ikke om jeg skal bare deaktivere den med det samme eller prøve prøve at sætte den til mit styresystem.
Avatar billede kgkg Nybegynder
25. juli 2015 - 00:13 #10
Hvad mener du med Internet stik?
Avatar billede mathiasfri Nybegynder
25. juli 2015 - 00:36 #11
Har en stationær computer uden indbygget internet i.
Så har købt et USB stik der giver internet.

Dette: http://www.zyxel.com/dk/da/products_services/nwd2205.shtml?t=p
Avatar billede kgkg Nybegynder
25. juli 2015 - 09:23 #12
Der er et Trådløse USB netkort, men jeg tror ikke at det er det der genstareter din computer.

Jeg forstår ikke hvad du mener med at den er sat til et forkert styresystem.

Men du kan jo prøve at fjerne den og så se om den genstarter. Men som sagt, så tror jeg ikke at det er det.

Hvad står der i logbogen?