Avatar billede rtkjeldsen Novice
06. august 2015 - 15:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cannot send session cache limiter

Hej alle sammen,

Jeg har et ret velkendt problem ser det ud til, alligevel kan jeg ikke rigtig få det løst.

Jeg får følgende fejl på mit website:

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /data/home/website/public_html/index.php:1) in /data/home/website/public_html/index.php on line 2

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /data/home/website/public_html/index.php:1) in /data/home/website/public_html/index.php on line 2

Og jeg har sat session_start(); i toppen af min index fil, mit login fil og den fil de bliver videresendt til og det er helt i toppen, det eneste inden er <?php

Det har virket fint indtil nu, men efter en rettelse i index filen (som nu er rettet tilbage) så virker det bare ikke, jeg kan hverken logge ind eller få fjernet de fejl koder der kommer.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede moddi100 Seniormester
06. august 2015 - 15:58 #1
Åben index.php og fjern eventuelle mellemrum i starten af filen. Det første to tegn i filen skal være '<?'. Er der blot et lille mellemrum foran går det galt som ovenstående.

Eventuelt kan lave en ny fil, hvor du kopierer indholdet over i, så er du sikker på at der ikke er nogen skjulte tegn foran (såsom UTF's BOM)
Avatar billede rtkjeldsen Novice
06. august 2015 - 16:12 #2
Er det ikke ligemeget om den starter med <?php eller <?
Avatar billede Slater Ekspert
06. august 2015 - 16:52 #3
Brug aldrig <? (short tag). Det understøttes ikke af mange hoteller, og nyere PHP-versioner har det slået fra som standard.

Men jo, hvis det virker, så er det ligegyldigt i dette tilfælde.
Avatar billede rtkjeldsen Novice
06. august 2015 - 16:59 #4
Kan det måske have noget at gøre med at jeg har kodet filerne i phpEd men den computer jeg sad ved, havde kun notesblok, så jeg redigerede bare i det?
Avatar billede moddi100 Seniormester
06. august 2015 - 17:10 #5
Som nævnt i #1 skal du sikre dig, at der ikke er et Byte-Order-Mark (BOM). Opret en ny tom fil, hvor du kopirer indholdet ind i, sørg så for at gemme den som "UTF8 (uden BOM)". Du kan ikke se dette tegn, men det er nok det, som laver problemer.
Avatar billede rtkjeldsen Novice
06. august 2015 - 18:05 #6
Åbnede filen i phpEd og fandt et punktum før <?php, så fjernede det og alt virkede igen..

Tusind tak for jeres hjælp, moddi100 du må hjertens gerne smide et svar, så får du point.

God aften til jer.
Avatar billede moddi100 Seniormester
06. august 2015 - 18:45 #7
Super, godt at det lykkedes :)