Avatar billede vivikm Nybegynder
09. august 2015 - 23:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sløv maskine

Jeg har en Medion I7 , som er nu ca 2 år gammel . Har været reetableret flere gange , syns den bliver mere og mere sløv.

Er der noget jeg kan gøre for at få den næsten som da den var ny .
Det jeg gør nu er at jeg kører Advanced SystemCare på den jævnligt Smartdefrag osv , der er ingen virus , min Awast siger ingen ting .

Jeg havde en bror som lige så var medlem her , jeg fik hjælp af når noget gik galt , men han er desværre ikke længere , så håber jeg kan få hjælp her igennem . Jeg har lidt kendskab til PC , er ikke på helt br bund :-)
Avatar billede Michael_Svendsen Nybegynder
10. august 2015 - 14:23 #1
Hej vivikm,

Jeg tror du bliver nød til at formatere computeren helt.

Med det mener jeg, at du skal have slette ALT på computeren og så vil jeg anbefale dig at købe Windows 7/8/10, alt efter hvad du selvfølgelig foretrækker.

Du har sikkert en CD fra medion, hvor der ligger et styresystem, som de sikkert kalder "Recovery Disk".
Denne disk er fyldt med alle mulige unødvendige programmer, som sløver din computer unødigt.

Så kort fortalt.
1. Køb en original Windows CD.
2. Sæt den i computeren, genstart computeren, og formater dit drev under installationen.

Venligst,
Michael
10. august 2015 - 15:45 #2
Min 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

---

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.

---

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/dl/90/

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Ny guide til MalwareBytes ->
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Avatar billede vivikm Nybegynder
10. august 2015 - 22:39 #3
Ja jeg har en Recovery Cd med til min pc .....Men skal det virkelig være nødvendigt at købe en win cd . Min Pc kørte jo uanmindeligt det første lange stykke tid jeg havde den .
11. august 2015 - 06:28 #4
Se #2 !!!

PS: Du skal ikke selv lægge [svar] ...
Avatar billede vivikm Nybegynder
11. august 2015 - 18:14 #5
Øhh har jeg det SS - Jeg mener bare at have svaret på det jeg blev spurgt om , MÅ jeg ikke det :-)