Avatar billede Asmi Nybegynder
15. august 2015 - 19:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows 10 opdatering fejler

Hej eksperter!

Jeg har i dag købt en pc med Windows 8.1 som jeg forsøger at opgradere til Windows 10.

Når jeg starter pc'en åbner Windows Update automatisk og siger "Opgraderingen til Windows 10 er klar. Genstart pc'en for at begynde installationen. Det kan tage noget tid, men du får besked, når den er udført".

Når jeg klikker "genstart" foretager pc'en en normal genstart og installerer intet undervejs. Når den igen er tændt popper Windows Update op med samme besked.

Nogle som kan komme med nogle forslag til hvordan jeg løser det? Jeg har selv tænkt om man kan slette installationsfilerne til Win10 og hente dem igen via Windows update og se om det løser problemet. Jeg har bare ingen idé om hvor jeg finder de hentede filer.

Håber at I kan hjælpe!
Avatar billede Jensen DK Novice
16. august 2015 - 09:15 #1
Der kan være vigtige opdateringer som du skal ind og sætte flueben ved før du kan hente W 10, det skulle jeg så kørte det, men du skal regne med et par timer for indstalationen.
Avatar billede Asmi Nybegynder
16. august 2015 - 09:55 #2
Jeg endte med at finde en løsning som endte med at jeg måtte nulstille maskinen (heldigt at den var ny og uden personlige filer)!

Herefter kørte jeg alle Windows 8 opdateringer forud for installationen er Windows 10. Da jeg forsøgte at installere Windows 10 kom den med en fejlkode som jeg kunne se relaterede sig til antivirusprogrammet (McAfee). Jeg deaktiverede såvel dets firewall og virusbeskyttelse hvorefter installationen kørte fejlfrit igennem.