Avatar billede jnme Nybegynder
16. august 2015 - 21:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

win10 - gemme opsætning af tablet mode

Jeg har nu ledt og ledt i flere timer og kan intet finde på dette.

Jeg har behov for at kunne "eksportere" / gemme den opsætning jeg ha rlavet af tablet mode i windows 10.. altså hvilke apps mv. der vises men kan simpelthen ikke find eud af hvor det gemmes. og dermed heller ikke hvordan jeg får det ud.

Nogen der har et bud hvor det er eller hvor jeg skal lede. det ligger ikke umiddelbart i mappen med brugerprofilen efter hvad jeg kan se
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2015 - 09:40 #1
Hvis du logger på med en lokal id, så vil data ligge på maskinen et sted. Men bruger du en microsoft-id, så ligger data et sted i skyen.
Avatar billede jnme Nybegynder
17. august 2015 - 09:42 #2
Så langt er jeg også kommet. og det er en lokal konto jeg skal hive dataene ud fra. spørgsmålet er bare hvor det ligger. :-/
Avatar billede Skifter24 Praktikant
17. august 2015 - 13:50 #3
Hvad er det helt præcist du vil have ud af maskinen?
Er det filer du har gemt, eller er det den opsætning du har lavet på din pc, som du tror at du kan hente ned og sætte op på en anden maskine??
Hvis 2. Det kan du ikke... Ikke på den måde,
Gå til menu>indstillinger>konti>Synkroniser dine indstillinger.
Her kan du vælge hvilke indstillinger der skal synkroniseres.
Men som Claes57 er inde på, så er det konto relateret..
Så du kan KUN synkronisere en Microsoft konto. IKKE en lokal konto...
Det er også kun visse ting der kan synkroniseres. Og når det er sagt... Så er det Microsoft vi har med at gøre, så det er ikke altid at alt virker som det skal ;)
men jeg ved så meget så. Når jeg er logget ind med min MS konto på to maskiner (jeg har stående ved siden af hinanden). Og jeg så skifter baggrund på den ene pc. Så skifter den automatisk på den anden pc efter lidt tid...
Men ikke apps.. Dem har jeg haft en del problemer med at få synkroniseret automatisk..
Ligeledes kan programmer du har installeret på en pc, heller ikke synkroniseres over på en anden pc...
Avatar billede jnme Nybegynder
17. august 2015 - 13:53 #4
jeg vil have designet af tablet mode hevet ud og over på en anden maskine.. ja..

og jeg har lige fået det til at fungere ved hjælp af export-startlayout i powershell og så importere det på ny maskine eller sat op ved hjælp af lokal eller global GPO.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
17. august 2015 - 13:53 #5
Hvis 1. Så kan du måske finde dine filer ved at holde windows logoet på dit tastatur nede mens du trykker på s
Eller tryk på "luppen" I process linjen.
Søg efter én af filerne du vil finde.
Højreklik på den ene fil og tryk på "åbn filplacering".
Avatar billede jnme Nybegynder
17. august 2015 - 13:53 #6
lukker. fandt selv løsning.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
17. august 2015 - 13:58 #7
Okay.. Det vidste jeg slet ikke at man kunne!?
Har du ikke lyst til at forklare lidt mere ??
Har ikke erfaring med at arbejde i power shell...