Avatar billede c_skytte Nybegynder
17. august 2015 - 07:32 Der er 1 kommentar

Tjek om der er gået en time..

Hej,

Jeg har en lorte PC der kræver login 2 gange, før den "opdager" den faktisk er blevet tændt og kan mønstre lidt speed!

Jeg har samtidig et lille tidslogger-program kørende, lavet i Excel, som logger tidspunkt for start og sluk af PC.
1. gang den køre; logger den ind og 2. gang; logger den ud (ved at tjekke om logind-cellen er tom).

Jeg vil derfor gerne have filen til at tjekke om der den allerede har logget ind vha. denne If/Else kode:

------------------------------------------

TIMETESTER:
'Tester om der er logget ind, indenfor den seneste time, hvis der er det, så afsluttes programmet.
    Range("D2").Select
    If ActiveCell.Value = vbNullString Then
        If ((Now - TimeValue("1:00:00")) < ("C2")) Then
            GoTo FASTEXIT
        Else
            Selection.ClearContents
            Range("A2").Select
            GoTo CONTINUE
        End If

CONTINUE:
------------------------------------------

"C2" = login tidspunkt

...men den hopper bare videre til FASTEXIT uanset hvad f... klokken er!  :o)
Avatar billede kabbak Professor
17. august 2015 - 08:48 #1
If ((Now - TimeValue("1:00:00")) < Range.("C2")) Then
eller
If ((Now - TimeValue("1:00:00")) < [C2]) Then