Avatar billede Carnac Forsker
23. august 2015 - 17:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til Acer Aspire XC 705

Hej jeg kunne godt tænke mig en nognelunde hurtig computer. Jeg tænker her på benchmark 6000+.

Elgiganten har denne til salg:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-gamer-pc/ACDTSXLEQ056/acer-aspire-xc705-stationar-computer.

Benchmark for processoren i5-4460 ligger på 6600 hvilket er passende.
Grafikkortet GeForce GT 705 ligger dog kun på benchmark 400.

Nogle der ved hvor stor indflydelse grafikkortet har på computerens hastighed som helhed? Vil det langsomme grafikkort gøre hele computeren langsom? Eller er det lige meget?

Og er 3500 kr for denne computer i det hele taget billigt?
Avatar billede Blueeyez Mester
23. august 2015 - 17:46 #1
Hvis den skal bruges til tunge grafiske ting vil den nok blive presset meget, men youtube, netflix og facebook spil kan den godt trække :)

Hvad er formålet med den?

Hvis den havde en ssd ville den dog blive mange gange bedre..
Avatar billede Carnac Forsker
23. august 2015 - 17:50 #2
Den skal bruges som allround computer.

Dvs. surfe på nettet, læse nyheder, se youtube videoer, word og excel, og også lidt spil engang imellem. Fx skal den helst kunne trække et computerspil som Skyrim nogenlunde fornuftigt, uden at det behøver at være på højeste opløsning.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. august 2015 - 17:57 #3
Jeg tør ikke udtale mig om skyrim, men køb en rigtig spil pc... Der vil vel være flere spil i fremtiden den skal kunne trække?
Avatar billede Carnac Forsker
23. august 2015 - 18:07 #4
Men en rigtig spil pc koster ofte 10k+. Og jeg havde sådan set tænkt mig at bruge max 4k.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. august 2015 - 18:57 #5
Det afhænger mere af hvad du vil have i, om du finder et godt tilbud og eller om du vil have all in nu eller om du vil opgradere senere.. (Koster lidt mere på sigt, men der kommer jo altid bedre grafikkort)..

Har du interesse i selv at samle den eller vil du undgå den del?
Avatar billede Blueeyez Mester
23. august 2015 - 19:05 #6
Her er lidt tilbud: http://topdata.dk/group.asp?group=326

Gælder i dag: https://www.komplett.dk/k/cl.aspx?bn=10627

Det er lige de 2 jeg hurtigst ku finde som er velegnet til spil.. og meget billige..
Avatar billede Blueeyez Mester
23. august 2015 - 19:07 #7
Den fra komplett er nok mest sikker, men husk på det er en i3 så cpuen er ikke super, men OK.. (Har selv i3 i mine bærbare, men kører så os Linux)..

i5eren ved siden af koster lidt mere.. Den ved komplett er uden dvd drev og uden trådløs og jeg ved ikke om de samlet den for dig..
Avatar billede Carnac Forsker
24. august 2015 - 18:43 #8
Ok tak for forslagene. Hvordan tildeler jeg pointene til dig?
Avatar billede Blueeyez Mester
24. august 2015 - 19:26 #9
Kan du nu ;)

Men fremadrettet beder du dem der giver dig løsningen om at smide svar og så kan du godkende disse svar :) (Du kan godkende flere svar ad gangen, men kun 1 gang)..