Avatar billede finnold Novice
25. august 2015 - 15:47 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Windows 10

Jeg har netop opgraderet fra Windows 7 til Windows 10 med lettere røde ører. Jeg kan nemlig ikke finde startknappen, som er nævnt flere gange i det materiale jeg har. Er jeg blind eller blot et uvidende bæst uden minimal viden om PCen og de der anbragte forskellige programmer.
Kan jeg uden problemer afinstallere, således at den tidligere udgave af Windows 7 automatisk genopstår?
Jeg har ladet mig fortælle at startknappen skulle være placeret i toppen til højre. Men startknappen er måske snarere det "vindue" man kan se i nederste venstre hjørne.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2015 - 15:59 #1
Hmm. Hvis du højreklikker på proces linjen og vælger egenskaber, er der så en boks du kan aktivere der fortæller du hellere vil bruge start menu i stedet for startskærm?

Har du kun opgraderet og har en fuld Windows.old liggende i c drevet skulle du kunne rulle tilbage:
http://www.computerworld.dk/art/234531/er-du-allerede-traet-af-windows-10-se-her-hvordan-du-kommer-tilbage-til-windows-7
Avatar billede Slater Ekspert
25. august 2015 - 16:06 #2
Ja, startknappen er nederst til venstre som standard, ligesom i alle tidligere versioner af Windows. Jeg ved ikke hvem der har fortalt dig at den ligger øverst til højre.

Men du har altså fundet den allerede.
Avatar billede Jhja Seniormester
25. august 2015 - 18:52 #3
Brug Classic Shell så får du Windows startmenu tilbage.
http://www.classicshell.net/
Avatar billede Jhja Seniormester
25. august 2015 - 18:53 #4
Windows 7 Startmenu skulle det være.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2015 - 19:15 #5
#3 Ja eller den klassiske Xp hvis man er til dette :-)

Bruger den selv her på Win 8.1 og er godt tilfreds med den.
Avatar billede finnold Novice
27. august 2015 - 13:34 #6
En hjertelig tak for indføringen. Vh Finnold
Avatar billede finnold Novice
27. august 2015 - 13:35 #7
Tak for hjælp.
Avatar billede finnold Novice
27. august 2015 - 13:37 #8
Tak for hjælp.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2015 - 16:49 #9
Hvis det var #1 der løste dit problem kan du lukke med dette svar.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)
Avatar billede finnold Novice
28. august 2015 - 00:28 #10
tak for hjælpen
Avatar billede finnold Novice
28. august 2015 - 00:29 #11
tak for hjælp
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2015 - 16:21 #12
Ja velbekomme. Kan du ikke gøre som jeg har vist i den lille video i indlæg #9 ?