Avatar billede hanloven Mester
31. august 2015 - 22:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lager på en Samsung Galaxy S2

Hej eksperter.

Er der nogen der ved hvad usb lager det er på telefonen? Deler telefonen den interne hukommelse op i 2 dele, hvor den ene hedder telefonens hukommelse og den anden usb lager? Hvis det er tilfældet, hvad skulle fordelen være ved det?

Der er masser plads på usb lageret, men telefonens hukommelse er næsten fuld, så man kan ikke installere apps.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2015 - 22:56 #1
Har du et sd kort i telefon som lager foruden den interne hukommelse?
Kunne måske tro at telefon kalder sd koret for usb lagring.
Avatar billede thov Forsker
31. august 2015 - 23:27 #2
Den har 2gb internt lager.
Så har den 10, 5gb lager kaldet sd0.
Udover det kan du installere et micro SD kort.

App'en appmgr 111 kan rydde op i efterladt skrammel som f.eks. cache og flytte programmer fra det interne lager til microSD kortet.
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. september 2015 - 07:35 #3
Jeg havde også sådan et apparat indtil for ganske nylig, hvor jeg også oplevede at den oftere og oftere protesterede over manglende plads, når jeg ville installere noget. Også selvom jeg flyttede mere og mere over på det eksterne microSD-kort, og afinstallerede mest muligt. Jeg prøvede også et hav af programmere til at rydde op i cache og lignende, og det hjalp lidt -- sjældent dog særlig længe. Den som Thov nævner har jeg dog ikke prøvet...

Jeg må indrømme at jeg havde lidt Samsung mistænkt for at have indbygget en "sidste virkedag" i enheden -- uden dog at kunne bevise noget.

Det er ellers et dejligt apparat, og hvis du gerne vil blive ved med at bruge den, skulle du måske roote den, og så lægge et alternativt android-system ind. Hvilket jeg dog gerne indrømmer er en større omgang, og kræver at man har lidt teknisk overskud :-)
Avatar billede hanloven Mester
01. september 2015 - 09:40 #4
Hej alle. Tak for jeres inputs. Det ville være nærliggende at tro at usb lageret ville repræsentere sd kortet, men det er tilsyneladende delt op, som du skriver thov. Spørgsmålet er bare hvorfor man har valgt at det skal være sådan? - 2 gb er jo ingenting til diverse apps. Telefonen har selvfølgelig nogle år på bagen, men alligevel..

Kunne man "partitionere" telefonens interne hukommelse anderledes, ville alt være godt, men det kan man nok ikke få lov til, selv med en root.
Avatar billede hanloven Mester
01. september 2015 - 09:55 #5
Nu ved jeg ikke hvilken Android version telefonen er født med, men mon den kun kunne understøtte 2 gb. arbejds hukommelse? Kravet til mange apps var nok også mindre dengang, så det kan nok også ha været en faktor.
Avatar billede nopsen Ekspert
01. september 2015 - 14:57 #6
det er en fejl i galaxy s2, som ved nogen apps lægger en del af appens data i system hukommelsen, fremfor usb lageret.
dette kan løses meget simpelt:
når du ikke kan installere apps eller opdateringer pga manglende system hukommelse, gør flg:

gå til tlf tastaturet ligesom du vil ringe op til nogen.
tast flg:
*¤9900¤
(altså stjerne, firkant,9900,firkant)
tryk på det grønne rør for at ringe op,hvis der ikke kommer en menu frem.
i den menu der fremkommer, vælg nr 2 fra oven: delete dumpstate/logcat.
tryk ok til delete.
system hukommelsen er nu renset, og du kan igen installere og opdatere.
gentag proceduren, hvis system hukommelsen igen med tiden bliver fyldt.
har gjort det mange gange, det påvirker ikke funktionen af apps, eller går ud over gemte data.
Avatar billede hanloven Mester
01. september 2015 - 16:14 #7
Tak for tippet. Det må prøves. Dvs. Data fra diverse apps vil ikke gå tabt eller?
Avatar billede nopsen Ekspert
01. september 2015 - 16:20 #8
nej du mister ikke noget.
Avatar billede hanloven Mester
01. september 2015 - 21:39 #9
Tusind tak for hjælpen Nopsen. Telefonen kører helt perfekt igen. Super herligt :-)

Point til dig.
Avatar billede nopsen Ekspert
01. september 2015 - 21:42 #10
selv tak :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. september 2015 - 08:37 #11
Ja, det trick ville jeg godt nok også gerne have kendt dengang jeg stadig havde dette device! *thumpsup*