Avatar billede sim00n Praktikant
08. september 2015 - 11:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Computervalg til dashboard via chromecast

På kontoret har vi et web-baseret dashboardet (Geckoboard) som vi viser på en skærm via chromecast. Jeg har brug for at købe en anden billig computer til at køre det på, da vores gamle overskudscomputer (som bruges nu) fryser hver 2. dag - ikke kun chromecast-delen, men alting.

Jeg kan læse mig til at chromecast kræver i3 processor. Vil denne computer i så fald være passende?: https://www.refurb.dk/p/lenovo-thinkpad-x201i/28632

Jeg håber på et setup, hvor jeg kan nøjes med at genstarte computeren en gang om ugen eller sjældnere. Jeg går desuden efter en brugt computer, for at holde prisen så lav som mulig - computeren skal ikke bruges til andet.
Avatar billede chalde Seniormester
08. september 2015 - 16:53 #1
I kunne også overveje en Chromebox som Geckoboard anbefaler:
http://www.edbpriser.dk/mini-pc/asus-chromebox-cn60-m118u-id-9461701.aspx
Avatar billede sim00n Praktikant
09. september 2015 - 09:36 #2
Det er et godt forslag, men vi ønsker at minimere synlig hardware og kabler, så Chromebox lader ikke til at være en passende løsning for os, selv hvis den er mere stabil end Chromecast.
Avatar billede sim00n Praktikant
18. september 2015 - 09:21 #3
Vi endte med at udskifte chromecast-løsningen med Intel Compute Stick, så vi undgår at skulle streame. Det fungerer langt bedre.