Avatar billede Fortalwyneho90 Nybegynder
15. september 2015 - 14:12 Der er 4 kommentarer

Pengeskab til back-up

Hejsa

Vi overvejer pt. at købe et pengeskab hos http://www.certego.dk/da/site/certegodk/produkter-ydelser/noglehandtering-skabe/pengeskabe/

Det skal udekukkende bruges  til at opbevare back-up af vores databaser og dokumenter. Hvad gør I med jeres back-up? Altså hvordan beskytter I dem og gemmer dem et "sikkert" sted? :-)

/Tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2015 - 14:28 #1
Anden bygning. Har også kun data (ingen papir-dokumenter - de få fra det offentlige er skannet, og pdf er backup).
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. september 2015 - 17:17 #2
Diskbackup med fast interval til brandsikret værdiskab.
Avatar billede chalde Seniormester
15. september 2015 - 20:46 #3
Tænk 3-2-1 reglen:
- Mindst 3 forskellige backups
- Mindst 2 forskellige typer (eg. disk+online/hosted, disk+optisk, disk+bånd etc.)
- Mindst 1 lokaliseret offsite (eg. online/hosted, bankboks etc.)
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
16. september 2015 - 14:24 #4
Jeg vil anbefale en onsite backup, i form af en filserver eller en NAS.
Og ved siden af benytte en eller anden offsite løsning, f.eks. Front-safe.
Backup til disks og bånd er en gammel og udtjent teknologi.