Avatar billede anderswh Praktikant
15. september 2015 - 14:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Erstatte bindestreg med underscore

Hej jeg har tekst i følgende format:

Problemet er at jeg skal erstatte '-' med '_'

Min regex skal derfor returnere (6chars) + '_' + (4 chars)

Håber at nogen kan hjælpe :)
Avatar billede anderswh Praktikant
15. september 2015 - 15:14 #1
Har fundet denne, der kan finde mine strenge, men hvordan "outputter jeg '_' istedet for '-' ?

^\d{5}-\d{4}$
Avatar billede anderswh Praktikant
15. september 2015 - 15:14 #2
Skulle have været ^\d{6}-\d{4}$
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2015 - 17:23 #3
regex outputter ikke noget de matcher kun.

De fleste regex libraries kan bruge regex i en replace operation.

Men for at kunne hjaelpe skal vi vide hvilket sprog eller tool du anvender.

Et gaet ville vaere at erstatte  ^(\d{6})-(\d{4})$ med $1_$2 men det er kun et gaet.
Avatar billede Slater Ekspert
15. september 2015 - 19:19 #4
Hvorfor vil du overhovedet bruge regex til det? Enhver replace-funktion kan erstatte dash med underscore.

Pseudokode: "117002-0001".Replace("-", "_")
Avatar billede anderswh Praktikant
15. september 2015 - 20:27 #5
Arne_v: Ok. Problemet er at jeg kun har regex. Jeg tænkte om man kunne få det til at matche og eventuelt ændre en char. Jeg har desværre kun mulighed for at indsætte en regex streng i den applikation der skal bruges

Billede af applikationen:
http://tinypic.com/r/2uei240/8

Viperine: Enig, men det er ikke lige der jeg er. Havde jeg været i kode var det en smal sag ;)
Avatar billede Slater Ekspert
15. september 2015 - 21:46 #6
Det billede vil ikke lige loade - tinypic har en Varnish-fejl

- Men stadig, selvom du er tvunget til at bruge regex, er det så ikke nok bare at tjekke for bindestreger, og ignorere tallene omkring? Altså erstat "\-" med "_" ?
Avatar billede Slater Ekspert
16. september 2015 - 11:48 #7
Nu virker billedet, men det ser da slet ikke ud til, at det program kan erstatte?
Avatar billede anderswh Praktikant
16. september 2015 - 12:35 #8
Ja det er lige præcis problemet. Og dertil var mit spørgsmål om man kunne gøre noget via. regexp, men som i nævner kan regexp kun matche i sig selv.
Avatar billede Slater Ekspert
16. september 2015 - 14:02 #9
Så beklager jeg, jeg tror jeg misforstod det lidt.

Og du har ikke andre muligheder end det program?
Avatar billede anderswh Praktikant
28. september 2015 - 09:23 #10
Viperine >> Nej desværre. Vi har måtte finde ud af noget andet :)

Tak fordi du tog dig tid opret et svar så giver jeg lidt points for besværet
Avatar billede Slater Ekspert
28. september 2015 - 09:45 #11
Nej nej, der var jo ingen hjælp at hente, desværre. Luk du endelig selv - og held og lykke med det.