Avatar billede Slater Ekspert
20. september 2015 - 13:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 finder mystisk skærm

Nu er jeg for nysgerrig. Min relativt nye Windows 10 maskine viser regelmæssigt denne oversigt under Network:

http://amunium.dk/showcase/winx-network.png

Routeren er min, selvom den aldrig har vist sig der før. Men jeg har aldrig nogensinde ejet en Sony skærm eller tv, og der er slet intet tv forbundet til computeren, ud over via Chromecast.
Wifi er desuden ikke slået til, så den kan ikke have fundet et åbent smart-tv hos en nabo over det.

Nogen der har et bud på, hvad der foregår?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2015 - 13:35 #1
mit tv er på mit lokalnet. Og både chromecast og tv vises under 'andre enheder'. Så mystisk.

Prøv at højreklikke på display og vælge egenskaber - der kommer bla et modelnavn som måske kan hjælpe med opklaring.
Avatar billede Slater Ekspert
20. september 2015 - 13:38 #2
Det er vist desværre ikke til den helt store hjælp:

http://amunium.dk/showcase/winx-bravia.png

Men okay, den manglende information får det da til at lugte mere af en fejl.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2015 - 13:48 #3
Prøv evt at genstarte router.
Avatar billede Slater Ekspert
21. september 2015 - 15:47 #4
Hm, den er ind til videre ikke dukket op igen, siden jeg prøvede det. Godt råd.

Har du så nogen bud på, hvordan min router pludselig får den idé at den er et Sony fjernsyn?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2015 - 16:42 #5
ikke med mindre du kan spore mac-adressen til en dims, du på et tidspunkt har haft koblet på. Kan være en gæst der fik adgang til dit wifi.
Avatar billede Slater Ekspert
21. september 2015 - 18:12 #6
De eneste der har været på er min ekskæreste og min søster, og ingen af dem har Sony Bravia tv. Det kan selvfølgelig være, at de har været et andet sted med deres laptops, hvor der har været sådan et - men så begynder det også at blive temmelig absurd, at min Windows kan se det.

Det må forblive et mysterium. Det var jo heller intet problem, det irriterer mig bare ikke at vide. Men tak for at jeg lige måtte køre den forbi dig, smid gerne et svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2015 - 19:40 #7
Bare luk selv.
Avatar billede Slater Ekspert
21. september 2015 - 21:01 #8
Fair, men tak.