Avatar billede espersen Novice
23. september 2015 - 12:37 Der er 4 kommentarer

datavisnning - antal af episoder på givne datoer

Jeg har et sql-udtræk med en stribe leveringer i hele landet.

Jeg ønsker at kende antallet af leveringer pr dag i løbet af måneden hos en given modtager (537 stk. hos denne i august)

Præsenteret i skema og/eller diagram.

sql-udtrækket er overført til Excel
datoen står således : 2015-08-05 00:00:00.000
Selvom jeg har fjernet tegn som fx :. har jeg problemer med at få vist noget.

Hvordan er det nu jeg kan få det vist ?
Må erkende det er lang tid siden undervisningen i statistik...

er det via Data-analyse eller hvordan?

Bruger Windows 8.1 med Excel 2013
23. september 2015 - 12:45 #1
Hvad med en pivot-tabel?
Avatar billede espersen Novice
23. september 2015 - 13:31 #2
jo det kan godt ligne noget (netop prøvet via pivotdiagram) jer  hiver den dog også datoer fra andre måneder med sig (faktureringsliste)

Alt der ikke er august skal så filtreres fra - skal/bør det være filtreret inden - eller kan det gøres via pivot'en ?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. september 2015 - 13:43 #3
Hvis alle dine datoer har det viste format
(2015-08-05 00:00:00.000)

og hvis de starter i A2, så start med i B2 at indtaste:

LEFT(A2;10), (VENSTRE(A2;10)hvis dansk Excel

Kopier formlen nedad så langt som nødvendigt. Nu har du datoer i godkendt Excel format.

Herefter kan du, som foreslået i #1, bruge pivot-tabel.
23. september 2015 - 13:43 #4
Du kan godt filtere/gruppere i en pivottabel/diagram