Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
23. september 2015 - 14:41 Der er 7 kommentarer

Windows 7 nægter at lade mig opdatere Forlanger at instalere Win 10

Havde godt nok tilmeldt/reserveret mig til Win10
Men pga sort skærm (i Win7), måtte jeg sætte styresystemet tilbage (via F8) til et tidligere gendannelsespunkt, hvorved vigtige opdateringer (i Win7) blev slettet.
Nu kan jeg ikke opdatere Win7, idet alt "Update" medfører et skærmbillede, som viser, at jeg KUN kan installere Win10 (søgeresultat), uanset hvorfra jeg forsøger at opdatere/søge efter opdateringer (via Win 7).
Hvordan annullerer jeg, at jeg har fortrudt opgraderingen til Win10?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2015 - 17:00 #1
Kan du ikke skjule opdateringen til Win 10 og så prøve at søge på opdateringer til win 7?

Den der aktiverer det hvide flagikon i proceslinjen hedder KB3035583.
Den har jeg fjernet, så jeg ikke kan opdatere til Win 10.
Det viser sig nemlig at Microsoft sniger en opgradering ind selvom man ikke har sagt ja til det, for at få folk over på win 10. Det har jeg ikke villet og derfor fjernet KB3035583 fra computeren.

Ved dog ikke om det vil afhjælpe dit problem da jeg ikke har været i din situation med påtvunget opgradering.

Jeg har nemlig ikke tilmeldt mig win 10 endnu.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. september 2015 - 18:10 #2
Åbn en kommandoprompt som admin og kør følgende kommando

sfc /scannow

Så vil windows lige tjekke sig for fejl..
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
24. april 2016 - 11:35 #4
Giv et svar, så du kan få point. Tak for hjælpen, selvom det tog mig en bondegård af tid at læse den engelske tekst ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2016 - 11:56 #5
Må jeg spørge om hvad løsningen for dig var?

Synes nemlig der omtales meget at afinstallere opdatering kb3035583 i den engelske tekst.
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
24. april 2016 - 14:05 #6
Jeg opgav, og installerede Win 10
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2016 - 17:34 #7
Ok.