Avatar billede tonic Mester
27. september 2015 - 16:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Melde flytning til el-selskab

Jeg skal melde flytning vedr. el, men er i tvivl om hvordan jeg gør.
Det forholder sig sådan det er Trefor der lever mit el, men samtidig betaler jeg afgifter og gebyrer til NRGi.

Jeg hár meldt flytning til Trefor. Men jeg skal vel også give NRGI besked, eller...?

Hvis ja: På deres hjemmeside er der to formularer at vælge imellem. En der hedder "Fra-flytning" og en der hedder "Indflytning". Jeg kan ikke gennemskue hvilken af dem jeg skal bruge.
http://www.nrgi.dk/privat/hjaelp/meld-flytning/

Håber der er nogen der kan hjælpe (altså nogen der VED noget om det, 'gætte' kan jeg selv. :).

På forhånd tak.
Avatar billede tonic Mester
27. september 2015 - 16:48 #1
PS. Har flere gange prøvet at ringe til dem, men er umuligt at komme igennem (ventetider på ½ time eller mere).
Avatar billede tonic Mester
27. september 2015 - 16:53 #2
Der er tale om flytning inden for samme kommune. Altså skal jeg ikke skifte selskab/er.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. september 2015 - 18:15 #3
Fraflytning er den du skal bruge til den adresse du flytter fra.
Indflytning skal bruges på din ny adresse..

Send dem en mail ellers :)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2015 - 21:45 #4
Og det giver fakyisk mening med to forme, fordi at man kan overtage "til" inden man er ude af "fra" - enten fordi saadan blev det bare eller fordi man oensker tid til lidt istandsaettelse inden indflytning eller laver en "flyt selv" over laengere tid.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2015 - 20:49 #5
Jeg er slet ikke med. ER de I siger at jeg skal udfylde og sende dem begge?
Avatar billede Blueeyez Mester
29. september 2015 - 13:31 #6
Ja, du oplyser dem jo om at du har boet et sted og at du ikke længere bor der og hvad el måleren er på..

Så skal du os tilmelde dig på den nye adresse og der angiver du fra hvilken dato.. Medmindre du vil betale for strømforbruget som tidlgiere ejer har brugt sam evt det viceværter mm bruger til at gøre den nye lejlighed klar..

Husk lige du vidst skal gøre det i OK tid..
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2015 - 12:15 #7
Ok, Tak.

PS. Er kun min den ene profil (pn4). Tonic er min mors.
Avatar billede Blueeyez Mester
30. september 2015 - 14:08 #8
Smider svar og afmelder overvågning, da jeg regner med tråden er slut ;)
Så må spørger selv vurdere hvem der skal får point ;)
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2015 - 22:17 #9
Min mor endte alligevel med at få fat i dem telefonisk, inden jeg blev færdig med dette.

#4 #5

Det er ikke korrekt. NRGi oplyste, at i og med hun hár meldt flytning til Trefor, behøver hun ikke kontakte dem. De får automatisk besked!
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2015 - 15:50 #10
Skulle have været henvisning til #4 og #6.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2015 - 21:50 #11
!
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2015 - 21:50 #12
!
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2015 - 21:51 #13
Hvordan helvede lukker man l*rtet.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2015 - 21:52 #14
Fint, så kan den få lov til at stå og glo til evig tid.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2015 - 02:31 #15
.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2015 - 02:32 #16
Rend
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2015 - 02:32 #17
mig
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2015 - 02:32 #18
!