Avatar billede Jobbemax Praktikant
28. september 2015 - 19:49 Der er 4 kommentarer

Indlæse Outlook-data på ny computer - hvordan?

Hej folkens.

Jeg har købt ny computer, har installeret Outlook 2010 og vil nu gerne flytte alle data fra den gamle pc/Outlook over til den nye.

Altså således at mails, aftaler osv. kommer over i den nye installation.

Jeg har tidligere eksporteret Outlook-data til en fil og hentet disse data ind på ny computer. Det er ikke tilfældet denne gang, da den gamle computer lavede bøvl, og jeg derfor ikke nåede at lave en egentlig backup. Derfor vil jeg hente data'ene fra den mappe, hvor de automatisk gemmes.

Harddisken fra den gamle computer er intakt og er nu tilsluttet den nye computer, og jeg er derfor klar til at overføre Outlook-data til ny computer.

Så spørgsmålet er:
Hvor ligger disse data på den gamle harddisk?
Og hvordan gør jeg det nemmest?

Detaljer:
Gammel PC = Windows 7
Ny PC = Windows 10.

Håber I kan hjælpe :)

Vh Jesper
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. september 2015 - 20:18 #1
Herunder ser du stien til din gamle pastfil:

c:\Users\DIT-KONTONAVN\AppData\Local\Microsoft\Outlook\"Outlook.pst"

Outlook.pst er et eksempel på navnet på den pst-fil, som indeholder dine outlook data, altså din gamle datafil.

Metode 1.
Denne fil kopierer du over på disken i den den nye maskine.
Metode 2.
Du lader filen blive liggende hvor den er.

Metode 3. Læs under det følgende afsnit!

I metode 1+2 skal du for at tilknytte filen til din nuværende Outlook-profil gøre følgende:
Gå i kontrolpanelet og klik på ikonet "Post".
Her vælger du knappen "Datafiler".
I den dialogboks som åbnes klikker du på "Tilføj".
I det nye vindue skal du i toppen navigere dig frem til placeringen af din gamle pst-fil.
Når du har godkendt valget, så lukke du boksen igen, og herefter vil filen være tilgængelig i din Outlook.

Hvis du ikke ønsker at tilknytte filen til din nye Outlook profil, så kan du vælge at importere indholdet fra den gamle datafil til din nye Outlookprofil.
Her kender du jo selv fremgangsmåden, ellers bare spørg.
/ptj_11
Avatar billede Jobbemax Praktikant
28. september 2015 - 23:43 #2
Tak, det virkede :)

Jeg benyttede i øvrigt Metode 1.

Lige et hurtigt tillægsspørgsmål:
Ved du så, om man kan - og i givet fald hvordan - kopiere indstillinger fra den gamle til den nye Outlook?

Her tænker jeg især på kontoindstillinger for email, som er lidt bøvlet at indtaste (jeg har nemlig en hel del). Altså så den nye Outlook er klar til at sende og modtage.

Igen tak for hjælpen :)

Vh Jesper
Avatar billede supportsiden Professor
29. september 2015 - 14:35 #3
http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2010-outlook/how-do-i-backup-my-outlook-account-settings-before/65187536-6767-4c0b-a537-9ad146b078d8?auth=1

It is very easy to back up your Outlook settings - I have to do it whenever I reinstall my OS.

Open the Registy (Click start, type Regedit in the box and press Enter)

In the registry navigate to HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles
If you can't find this entry, press CTRL + F and try searching for Windows Messaging Subsystem.
You should see a profile with the name of your machine. Right click on it and "Export" it and save it to a removable drive, network drive etc.
Having reinstalled your OS, and Outlook, simply double click the file to restore your settings. The only info you will need to enter again is your mail account passwords for security.
Avatar billede supportsiden Professor
29. september 2015 - 14:38 #4