Avatar billede Beach Mester
29. september 2015 - 23:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vægt på ølfustage

Hej

Jeg har flere forskellige fustager med øl stående, ca 1/2-2/3 fulde.
Skal have et par stykker med til en fest hvor værten gerne vil afregne hvad der er tilbage på fadene. Søger derfor egenvægten af fustagerne for at kunne udregne hvor meget humle der er tilbage.
Har et fad Skovlyst 30liter og et fad Edelweiss dunkel 25liter. Et Tuborg-fad kan måske også komme i spil.

Anyone?

Har googlet mig til hvad et Tuborg fad vejer, selv om også det er lidt svært at gennemskue...

En fustage vejer 8 eller 12 kilo (afhængig af produktionsåret) + øl, ialt 33 eller 37 kg

Ved jo ikke hvilke år de er produceret:-(

//Beach
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2015 - 11:22 #1
hvad med bare at veje dem før aflevering, og så ved returnering - differencen er så drukket.
Avatar billede Beach Mester
30. september 2015 - 14:12 #2
God ide, men det kære menneske vil gerne vide om der er humle nok til hans gæster.
Han mener det er lidt for sent at finde ud af at handle et ekstra fad ind når der kun kommer psssss lyd ud af hanerne kl. sent;-)

Kan se jeg har fået en mail fra min ølpusher, jeg kan bare ikke åbne den her på jobbet. Spændende om han måske har svaret.

//B
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2015 - 15:04 #3
ellers tag vægten fra en ny i samme type anker. Differencen ned til dit ankers vægt er så det, der mangler i dit anker.
Avatar billede Beach Mester
01. oktober 2015 - 00:52 #4
Jeps, det siger lidt sig selv og også det jeg selv ville ligge ud med hvis jeg havde nogle fade der var ubrudte. Men kan kun hamle op med slatter, har ski aldrig tænkt på at snuppe vægten af hverken nye eller brugte fade når jeg har været ude og lave øl.

Fik faktisk en ret nøjagtig mail retur fra min ølpusher med svar på tomgangsvægten på de helt tomme fustager:

Edelweiss tom fustage =9,88kg skovlyst tom fustage = 9,79kg
Venlig hilsen
Peter Skafte ApS
Park Alle 352A
2605 Brøndby
Tlf: 43 27 00 00
CVR: 14 29 04 00
Bank: 4440-35 57 06 19 40

Det er da noget der er til at føle på, derfor får han lige lidt reklame med:-)

Tror min vært skal ud og tænke i lidt reserve i skuret eller køb af en ekstra tønde et eller andet, har regnet mig frem til at have 18,82 liter Edelweiss og 12,01 liter Skovlyst med. 62 glas fadhumle til 41 mand er nok lige i underkanten:-)

Takker for dine forslag claes, skal vi dele lidt i porten for dine opfindsomme forslag inden jeg lukker eller skal du bare have et kop øl en dag?

//B
Avatar billede store-morten Ekspert
01. oktober 2015 - 05:40 #5
"Ubrudte fustager og kassevarer tages retur imod et gebyr på henholdsvis kr. 50,00,- og kr. 25,00,-  pr. stk"
Avatar billede Beach Mester
01. oktober 2015 - 10:24 #6
#5 - Tror det handler lidt om hvor meget man køber, har endnu ikke selv betalt for returfade

//B
Avatar billede store-morten Ekspert
01. oktober 2015 - 11:58 #7
Det er fra din ølpusher's hjemmeside ;-)

Men du har nok ret, bestilles 5 fustager og 1 Ubrudte fustage retur, ingen gebyr.

Men bestilles 2 fustager og 2 Ubrudte fustage retur, på løber der gebyr.
Avatar billede Beach Mester
02. oktober 2015 - 00:19 #8
Sikkert noget i den retning. Vil tro jeg handler 25-30 fade om året, rigtig mange af dem det andre kalder specialøl. Tror det må blive 4 omgange Tuborg, resten har ind til videre være de rigtig gode dråber. Sikkert noget han har en lidt stærkere avance på*S*
Gætter på det også er for at afskrække folk fra at handle 200 fade til en fest med 10 mand:-)

//B
Avatar billede Beach Mester
06. oktober 2015 - 01:18 #9
OK at lukket uden uddeling? Snart også lige gyldigt, i har vel også fået en mail omkring ændringer på E eller?
//B
Avatar billede Beach Mester
19. oktober 2015 - 17:07 #10
Lukker - Takker for interessen drenge:-)

//B