Avatar billede - Mester
30. september 2015 - 17:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ikonerne dukker op igen efter genstart i win 10

Jeg undgår helst ikoner på mit skrivebord. Derfor fjerner jeg flueben  ved højre klik på skrivebordet <vis og intet flueben ved "vis ikoner på skrivebordet".
Men når jeg genstarter windows 10 64bit dukker alle ikoner op og fylder hele skrivebordet. Dem får jeg væk ved 2 gange at højre klikke og trykke på fluebenet i  "vis ikoner på skrivebordet". først anden gang går fluebenet og ikonerne væk.
Hvordan undgår jeg at ikonerne overhovedet viser sig ved genstart.
Jeg synes det er lidt træls at skulle hele den procedure igennem
hver gang jeg starter. Kan der evt. ændres lidt i regedit, og hvor?

Hilsen

Nikolaj
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2015 - 17:54 #1
Prøv at gå i Kontrolpanel > Strømstyring > Vælg, hvad tænd/sluk-knapperne gør og under Lukkeindstillinger og fjerne flueben ud for Aktivér hurtig start.

Kan være den glemmer din indstilling fordi du kører hurtigstart.
Det vil påvirke din start tid en smule, men måske husker den dine indstillinger.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2015 - 17:56 #2
Du skal muligvis ind i indstillingerne for "indstillinger der ikke er til stede i øjeblikket" under avanceret.
Mener det var det jeg henviste til sidste gang :-)
Avatar billede - Mester
01. oktober 2015 - 04:18 #3
Jeg forstår ikke dit svar. Kan f.es. finde noget som hedder "indstillinger der ikke er til stede i øjeblikket"
:)
Avatar billede - Mester
01. oktober 2015 - 04:19 #4
...ikke finde..
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2015 - 16:11 #5
Strømstyringen skulle virke på samme måde i Win 8 som 10 , så du kan prøve dette:
http://da.stealthsettings.com/cum-putem-activadezactiva-fast-startup-in-windows-8.html
Avatar billede - Mester
01. oktober 2015 - 16:33 #6
Desværre. Nu fandt jeg ud af hvordan, men ikonerne dukker op helt som før, og fjernes lige sådan over to gange
;)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2015 - 17:37 #7
OK.Har du downloadet noget software og installeret dette, som kører i baggrunden som kan have indflydelse på dine ikoner?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2015 - 17:37 #8
Hvis du opretter en ny bruger, ar problemet så også der?
Avatar billede - Mester
01. oktober 2015 - 18:13 #9
Jeg er ikke meget for at oprette en ny bruger, da jeg kun med største besvær kan være administrator og ikke blive afkrævet et password. For at føje andre til er jeg nødt til at have et password, og det vil jeg ikke have..:-)

Jeg har selvfølgelig en masse programmer liggende. fænomenet opstod først da jeg skiftede til fra w7 til w10. i de betaudgaver som jeg har prøvet har det ikke været noget problem og på min stationære er der heller ikke nogen ikoner jeg ikke ønsker.

Jeg kunne selvfølgelig slette alle ikonerne på skriveordet one by one...!

Jeg er mest til at der må findes en løsning i regedit. Jeg ved bare ikke hvor!
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2015 - 12:26 #10
Kør sfc /scannow hvis et ikke hjælper prøv DISM. Kopier teksten i boksen og sæt ind i en prompt med administrator rigtigheder.

sfc /scannow

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Eksempel
http://i.imgur.com/TtHRMyY.png
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2015 - 16:31 #11
hopper af her
Avatar billede - Mester
08. oktober 2015 - 03:16 #12
Øv heller ikke dine forslag har ændret noget..
Jeg forstår godt at 220662 er stået af.
Jeg er stadig lidt til den side at en ændring af et par parametre i regedit kan være vejen frem..;/
Avatar billede - Mester
14. december 2015 - 04:57 #13
Fik løsningen fra Sørensen på AOD. Problemet skyldtes at jeg bruger Power4gear på min Asus lab. Der skulle jeg i programmet ikke aktivt vælge at skjule skrivebordsikoner